Ti bee
Den här stod och lyste i skogsbrynet när vi var på promenad häromdagen. Lillungen tultade iväg så fort att det blev en hastbild, men kanske kan någon ändå se vad det kan vara för något? Blommorna är orkidéliknande, stammen är squash-liknande, strävstickig. Någon som vet?
KURT
Lite blek, men det ser ut som hampdån ?
Eva Swahn
Jo, det är hampdån. Den är fantastiskt vacker. Jag försökte flytta några exemplar till min trädgård, men den tyckte inte det var så där jättekul. Blommade första säsongen men kom inte igen nästa.
Ti bee
Yepp, det stämmer bra det! Tackar! Vad fin den var! Såg väldigt rar ut trots sin vanlighet! smile.gif
yla
jag älskar dom o har dom i min trädgård o jag o humlorna slåss om honungen rolleyes.gif
jag kallar den honungsuga o man tar bloman o så suger man ur nektaren rolleyes.gif gottigt
e_sedell
Men hampdån är väll en annuell eller bien växt, det hade i af jag för mej, så i så fall är det väll inte så konstigt om den inte kom igen ;p
Ti bee
CITAT (oldwolfie @ 14-07-2003, 19:04)
jag älskar dom o har dom i min trädgård o jag o humlorna slåss om honungen rolleyes.gif
jag kallar den honungsuga o man tar bloman o så suger man ur nektaren rolleyes.gif gottigt

Då skall jag smaka på en nästa gång jag går förbi! smile.gif Borde vara nyttigt godis.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon