Full version: Litteraturtest
Berith
Test
"Du fick 28 av 28 möjliga
Full pott! Vad kan vi säga mer än grattis? Du har full littkoll och är värd an stor guldstjärna!"

Jämrars vad man kan! w00t.gif En del svar var jag säker på, en del resonerade jag mej fram till och några letade jag djupt, djupt i bokskogen för att hitta. Kul!
CurlySue
hmm...älskar att läsa...men läser inte klassiker..
tyckte nog testet var lite tråkigt och torrt.

Du fick 11 av 28 möjliga

Hrm& Elva rätt lyckades du skrapa ihop. Av 28. Knappt godkänt alltså? Visserligen är frågorna svåra, men ändå. Ett hett tips är att göra testet en gång till utan att titta på svaren nedan. Man lär sig alltid något.

aanderss
jag hade 18 rätt de ni
Piccante
CITAT
Du fick 17 av 28 möjliga

17 rätt lyckades du skrapa ihop. Av 28. Helt klart godkänt alltså, kom ihåg att frågorna är svåra. Ett hett tips är att göra testet en gång till utan att titta på svaren nedan så plockar du säkert några poäng till.

Inte så illa ändå, med tanke på att jag nästan inte har läst någon av böckerna som det frågades om.
Tesa
Fick 16..*skäms lite*..får väl försvara mig med att jag nästan bara läser Harry Potter nu för tiden..
Ciczi
Den va svår... läser ganska mycket fast just nu blir det inte klassisk litteratur utan biologi eller botanisk litteratur med tanke på mitt examensarbete. Fick dock 13 rätt.

Ciczi
Gossen Ruda
!0 gissade jag mig till, jag är nämligen ingen cineast. Mest film och TV-frågor tyckte jag.
Pirum
16 av 28, vilket är rätt mycket mer än jag trodde. Chansade på några som gick hem antar jag, fast de flesta gjorde det inte.

Jag tyckte också det var för mycket film- och TV-frågor. Och sen tycker jag det var för många moderna författare med.
Dito Verde
Det måste blivit något fel....
Jag fick 17 av 16 möjliga!!??
Slå det om ni kan
/Peggy
Tezzla
CITAT (Dito Verde @ 04-09-2007, 21:46) *
Slå det om ni kan
/Peggy

Bra jobbat! tummenupp.gif How did you do it? unsure.gif
Wilmer
13 av 28. Men literatur och litteratur frågor. Är det litteratur vilka skådespelare som spelat den och den, det skulle inte jag kalla litteratur.

Ett rätt hade jag TUR med, lånade i dag Bonjour Tristesse på bibblan, så där kunde jag läsa mig till författarinnans ålder (blott 19 år!!).

Kul med dessa test!

Wilma
Cacki
Äntligen gick det att komma igenom hela testet. Någonstans i mitten började det gå väldigt trööögt och tillslut hoppade det tillbaks typ 5 frågor varenda gång jag kom till den frågan confused.gif

21 rätt med många turgissningar. För mycket filmfrågor!
Dito Verde
CITAT (Dito Verde @ 04-09-2007, 21:46) *
Slå det om ni kan
/Peggy

Alltså, jag gjorde verkligen det testet med 28 litterära frågor. Men resultatatet visade något helt annat.
Jag har gjort om det och nu fått 21 poäng. Då kom det rätta resultatet med facit. Ganska bra tycker jag själv.
Men du är ju grym Berith!!!
HelenN
Du fick av 30 möjliga, 11579 personer har gjort testet..... så stog det när jag hade gjort testet....alltså.....fick jag NOLL eller?????!!!!
Berith
Grym?? Neej, det var nog rena turen, vete 17 om jag skulle få samma resultat igen. Det gäller ju att gissa samma som sist på en del frågor. whist.gif

Men hade inte resultatet blivit som det blev, så hade jag nog inte lagt in länken här. giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon