Full version: Filhantering igen
Bettson
Fins det något sätt. Är inte intresserad av några underliggande formler eller så. Vill bara kunna se vad det står. sos.gif
Gossen Ruda
Det finns olika Works-format varav en del går att läsa i excel. Jag har ett register med formatet .wdb som inte fungerar att läsa in men sparar jag den som en .skv går det. Man får testa lite.
Bettson
Det här är en .wks som jag fått.

Jag har för mig att an kan konveretera två gångner först tille tt annat format och så till excel men jag kommer inte ihåg hur.
Mollis
Nog kan excel läsa .wks-filer... om du tittar på vilka filformat du har att välja på i öppna-rutan så finns den .wks med, åtminstone i alla excel-versioner jag sett. När du öppnat den i excel kan du sen spara om den där som en .xls-fil.

//Mollis
Bettson
CITAT (Mollis @ 04-09-2007, 13:34) *
Nog kan excel läsa .wks-filer... om du tittar på vilka filformat du har att välja på i öppna-rutan så finns den .wks med, åtminstone i alla excel-versioner jag sett. När du öppnat den i excel kan du sen spara om den där som en .xls-fil.

//Mollis

Nej det går inte att öppna. Excell säger okänt filformat. har provat att däpa om filen men det funkar inte det heller.
Mollis
Då är antingen filen paj eller sparad i ett Works-format som din Excel inte stöder, och om det är så så måste du först kolla vilka Works-format din Excel klarar och sedan måste filen sparas om i Works i det formatet och därefter öppnas i Excel..
Gossen Ruda
Jag har skrivit en innehållsförteckning i wks-format och laddar jag in den kan jag sen spara i xls direkt. Testade med excel-wiever men den kan inte öppna wks.
Mollis
Jo det beror på vilka programversioner man har.. vad har du Bettson för excel-version och i vilken works-version är filen skapad? Har du tillgång till Works?

//Mollis
Bettson
CITAT (Mollis @ 04-09-2007, 15:48) *
Jo det beror på vilka programversioner man har.. vad har du Bettson för excel-version och i vilken works-version är filen skapad? Har du tillgång till Works?

//Mollis

Jag har office 2003. Vilken version filen är sparad i har jag ingen aning om. Har fått den av en kund.

E
Mollis
Office2003 klarar inte works-format senare än version 2 , kunden har nog en nyare version så du får nog snällt be kunden spara om filen i works version 2-formatet...

//Mollis
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon