Har haft en sådan där rysligt dålig dag idag sad.gif , så det var skönt att få göra något så trevligt som att beställa mina rosor i alla fall. smile.gif De kommer först i höst. Jag lyssnade på era förslag här, läste om dem och så var jag på Fredriksdal och såg dem live också. Väldigt roligt har det varit!

Så här kommer framsidan av huset se ut, från vänster, har jag tänkt:
Först en buske som redan finns, vet inte vad den heter.
Sedan en Celestial, en rosa skönhet som jag föll för på Fredriksdal, sedan uppblandat med lite riddarsporrar ev något annat.
Sedan kommer en mörkt rödrosa ros som redan finns på plats.
Sedan kommer fuchsior i mängd på bägge sidor entrégången, olika färger, vitt, rosa, röt, lila. Även rosagröna tulpaner tidigare på våren.
Sedan en Tuscany, vilken underbar ros!
Sedan kommer Madame Pierre Oger, mmm ljuvlig!
Sedan kommer Souvenir d'Alphonse Lavalle, yippie!
Sist kommer en Eugienie Guinoisseau, en moss-skönhet som jag inte kunde motstå.
Det är bara de två sista som är remonterande. Jag har bollat den biten fram och tillbaka, men det får bli så här.
Mellan rosorna och runt om skall jag sätta stockrosor, riddarsporrar, kanske klematis (Warzawska Nike är ju underbar!) och annat som kan passa till. Förslag mottages tacksamt igen! smile.gif

Men det är inte klart....
På vårt vedförråd skall klätterrosen Joseph's Coat få klättra. Min man blev förtjust i den på Fredriksdal.
Längs en putsad mur skall American Pillar få klättra över en dörr. Min mans favoritklängros.
Över en annan dörr längs muren skall en Felicite et Perpetue få klättra. Nära intill denna skall stå två buskar Stanwell Perpetual.
Av grannen har vi fått vad jag tror är en Rosa Helena Aksel Olsen som skall få klättra längs ena sidan av vår kattgård, strax bredvid en bergsklematis.

Dagen känns åtminstone lite lättare efter att ha fått drömma om den kommande blomsterprakten....Och kanske blir det en bättre dag imorgon!
Visst låter det väl fint? wub.gif