tiagirl
Fick en otroligt söt liten blomma av en kompis. Hon säger att nu när den vissnar ner så ska man ställa undan den och till våren gräva fram i jorden något som liknar "rosa håriga maskar" som sen blir nya "vättluvor".

Någon som har en aning om vad detta är för något?? Har googlat men det blev tvärstopp.

Fenja
En bild skulle underlätta?
Mvh
Fenja
tiagirl
Min luva...

Tänkte att dom som vet vad det är inte behöver se den, men jag har en känsla av att den har andra namn, om det här bara är lokalt. Om inte google vet va det är så...
Går man bakåt via den bilden kommer det en närbild framifrån.
Fenja
Det är en liten narrhuva, kholeria, men exakt vilken vet jag inte!
Mvh
Fenja
tiagirl
CITAT (Fenja @ 04-09-2007, 22:57) *
Det är en liten narrhuva, kholeria, men exakt vilken vet jag inte!
Mvh
Fenja

Tack! bravo.gif
En sökning på narrluva gav betydligt bättre resultat!!!! Så pass att jag höll på att missa frukost och skoltider här! Hittade framförallt en sida som var utförlig om allt möjligt!! Farligt att börja surfa när man inte har tid... crazy.gif

Fanns många sådana så nu bara "måste" jag ju veta vilken sort jag har + att jag ska ge fasen i att börja samla på sådana... Svårare än svårt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon