Lars-Olof Arvids
Nu på lördag (8/9) kl 11-13 är det växtmarknad på Landbadets parkering vid Gustavsberg, söder om Uddevalla. Än går det utmärkt att plantera perenner, så missa inte detta tillfälle att ladda upp inför vårens och sommarens blomning. Arrangör är Trädgårdsamatörerna i Bohuslän-Dalsland.
Välkomna!!!

Olle
Pirum
Tack för tipset!
Wilmer
Nämen Olle!!!! Jag som precis såg ljuset i tunneln och bara har två krukperenner och tulpaner att gräva ner. Nu blev jag suuugen.. Var på Backamo i helgen och köpte perenner där, men de har faktiskt hittat ner i jorden. Man kan ju bara åka dit och titta.....?

Wilma

Tack för tipset!
Lars-Olof Arvids
Naturligtvis kan du komma och titta - om du kan stå emot suget att köpa något. smile.gif

Olle
Wilmer
Olle, det är jag helt övertygad om att jag kan whistling.gif

Speciellt som jag i dag med raketfart fick grävt ner de två perenner som väntade på nergrävning OCH lyckades få alla lökar i jorden.

Är du där kanske vi ses
WIlma
ingrid fuxwall
CITAT (Wilmer @ 05-09-2007, 23:02) *
Nämen Olle!!!! Jag som precis såg ljuset i tunneln och bara har två krukperenner och tulpaner att gräva ner. Nu blev jag suuugen.. Var på Backamo i helgen och köpte perenner där, men de har faktiskt hittat ner i jorden. Man kan ju bara åka dit och titta.....?

Wilma

Tack för tipset!

Vad hittade du för perenner på bonnamarknaden?
Wilmer
Ingrid, det fanns hur många som helst som jag var sugen på. Men jag köpte bara vit rudbeckia, bergsvallmo och....... hm, minns inte den tredje... Hade det inte varit så att kompisens barn var med hade jag köpt mycket mer! (de drog vidare). Var det du som sålde månne? En mycket trevlig kvinna var det i alla fall!!

Wilma
Dito Verde
CITAT (Wilmer @ 09-09-2007, 23:22) *
Ingrid, det fanns hur många som helst som jag var sugen på. Men jag köpte bara vit rudbeckia, bergsvallmo och....... hm, minns inte den tredje... Hade det inte varit så att kompisens barn var med hade jag köpt mycket mer! (de drog vidare). Var det du som sålde månne? En mycket trevlig kvinna var det i alla fall!!

Wilma

Hej
Jag köpte också en vit rudbeckia på Backamo marknad. Kanske är vår plantor "syskon".
Hur var det i Uddevalla i lördags då? Någon som kan rapportera?
Peggy
Wilmer
Jag kom tyvärr inte iväg till Uddevalla. Plockade svamp...

Men jaaa, då kan vi prata framsteg och framtida syskonbarn!! Tyckte plantorna var jättefina, så här i efterhand ångrar jag att jag inte köpte mer........ Och fler!

Wilma
Lars-Olof Arvids
Det var en stor, trevlig marknad med ett brett växtutbud. Lite regnstänk i början, men i stort sett fint väder. Tyvärr kom det inte så mycket folk, så förtjänsten blev inte så stor. Men det är ju alltid kul att träffa trädgårdskompisarna och se vad de har med sig. På eftermiddagen träffades några av oss igen på en fin trädgårdsvisning inte så långt ifrån där jag bor. Man får passa på att vara ute och ha trevligt under de sista sommardagarna.

Olle
Wilmer
Olle, tack för att du tipsar om evenemang här i närheten. Jag fick tillfälle att träffa en vän jag inte träffar så ofta numer. Tyvärr kunde jag inte åka till er. Jag är stolt att vännerna går före växterna än så länge wub.gif

Wilma
Lars-Olof Arvids
Du gör så rätt, Wilma. Men för en som är ganska ensam kan växterna vara en anledning att träffa vänner också. wub.gif

Olle
Wilmer
Javisst Olle!! Mycket bra anledning att träffas också!

Wilma
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon