Har funderat på att skaffa en sån där jättestor tunna att ha vatten i men hittar det ingenstans, det mest jag hittar är 475 liter.
Jag tänkte ha det som regnvattersreservoar för att vattna med men hittar som sagt bara mindre tunnor.
Någon som har något bra förslag på vart jag kan hitta en eller annan lösning?
Är det ett sånt där träbadkar du är ute efter?
njae...nåt liknande, dem enda träbadkaren jag hittar är såna där utomhusbadtunnor med kaminer...
det jag vill ha är nog enklare..
Sök äntå på de där träbadkaren. Det finns många i alla prisklasser, med och utan kaminer. Dessutom finns de med all säkerhet då i dina hemtrakter. Vi har hittat tunna, kamin och bubbel på olika ställen för den kompletta summan av 6000 på det viset. Allt nytt!
jasså! det var ju jättebilligt!!! då borde jag kanske kunna hitta en tunna.. men
jag har farit runt till alla möjliga butiker och googlat på badtunna, utomhusspa osv.
men det billigaste jag hittar är runt 15.000 kr...
Håll koll på blocket också. Där hittade vi tunnan inklusive fraktkostnad.
Trädgårdsflanören
09-09-2007, 13:00
Kom att tänka på sådana där plasttunnor på 1000 liter, som de använder på byggen mm.
Om man klär in den med plankor, så blir den lite mer trädgårdsvänlig.
Hittade en på denna sida, så du förstår vad jag menar.
http://www.gnetagalten.se/s%C3%B6dermanlan...000-liters.htmlDe tar 1000 Kr, men det måste finnas begagnade som man kan köpa billigare.
Lady Hamilton
09-09-2007, 14:18
Ja dessa plast tankar brukar folk SKÄNKA bort mot avhämtning De flesta tar bara reda på gallren och använder att stapla ved
hmmm... jo tanken var lite också att en tunna i trä ser fin ut... vet inte riktigt om dem där tankarna går att få fina med trä... men ur en funktionell synvinkel är dem ju toppen!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.