Ralf
Faan vad jag hatar när det ringer och ingen är där sen!! Man springer benen av sig o tror det är något viktigt o sen när ingen svara så sätter förföljsemanin in. Vem ringer?? Någon tjuv för att kolla om jag eventuellt inte är hemma?? Någon fodringsägare som ringer för att kolla att jag är hemma o ska komma o spöa upp mig?
*Ulrica*
Det är från ett callcenter. Datorn ringer upp flera nummer samtidigt, den som svarar först kopplas till en säljare, de andra samtalen blir bortkopplade. Anmäl dej till nix, det fungerar utmärkt, man slipper mystiska samtal och irriterande försäljare.

http://www.nix.nu/
Chamomille
Vi har varit med om det flera gånger. "Samtalen" kommer klumpvis på nåt sätt. Jag tror det är försäljare som ringer upp fler samtal samtidigt och tar den första som svarar. Suck... Detta har hänt fler som jag känner.

CITAT (*Ulrica* @ 05-09-2007, 18:54) *
Det är från ett callcenter. Datorn ringer upp flera nummer samtidigt, den som svarar först kopplas till en säljare, de andra samtalen blir bortkopplade. Anmäl dej till nix, det fungerar utmärkt, man slipper mystiska samtal och irriterande försäljare.

DET hjälps inte. Vi är med i NIX. Vissa företag sparar data och skiter i NIX. Jag blev as-arg en gång och frågade hur fan hon kunde ringa mig eftersom vi är med i NIX. Då svarade hon att jag hade varit kund där för några år sen. Det ringer försäljare titt som tätt hit.
Tezzla
NIX är tyvärr inget bra "skydd" längre. Försäljarna kringår reglerna och ringer ändå.
aanderss
CITAT (*Ulrica* @ 05-09-2007, 18:54) *

mig ringer de till i bland trots att jag har nix
Lady Hamilton
Hota med "Sverker"...................... naughty.gif det gör jag........och jag är med i NIX Kan säga att jag numera har det VÄLDIGT lugnt på telefonfronten yes.gif ett tips till de som blir uppringda av företag som man tidigare varit kund hos, 1:a Be att bli borttagen ur registret 2:a tala om för vederbörande att du blivit lovad att bli borttagen 3:e ranting.gif SKRIK i luren att nog är det själva "F***" att ni inte slutar att terroriserar mig, kommer att kontakta SVERKER per omgående för att berätta om era J*VLA FASONER...........jag lovar det blir ingen 4:e gång de ringer devil.gif
aanderss
CITAT (Lady Hamilton @ 05-09-2007, 19:25) *
Hota med "Sverker"...................... naughty.gif det gör jag........och jag är med i NIX Kan säga att jag numera har det VÄLDIGT lugnt på telefonfronten yes.gif ett tips till de som blir uppringda av företag som man tidigare varit kund hos, 1:a Be att bli borttagen ur registret 2:a tala om för vederbörande att du blivit lovad att bli borttagen 3:e ranting.gif SKRIK i luren att nog är det själva "F***" att ni inte slutar att terroriserar mig, kommer att kontakta SVERKER per omgående för att berätta om era J*VLA FASONER...........jag lovar det blir ingen 4:e gång de ringer devil.gif

ja de är en bra idé att hota med herr olofsson
Alba
Vi har haft Nix i 2 år nu. De enda samtal vi haft är från företag där vi är kund.
Nix har fungerat till 100 %.

Företag som inte respekterar Nix kan man anmäla. Såg ett företag som fått vite på 200.000:- för att ha ringt trots att personerna hade Nix.

Det är spm Ulrica säger...ett Callcenter som ringer. Jag hörde i ett konsumentprogram att de fått påbackning om detta förfarande att ringa upp. De ska se till att ha tillräckligt med personal till de uppringda samtalen. De får inte som idag använda sig av automatisk uppringning på flera nummer och så hinner de kanske ta några få bara.
Gillan
CITAT (Lady Hamilton @ 05-09-2007, 19:25) *

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif , Dina tips tänker jag defenitivt ta fasta på nästa gång de ringer trots NIX, vilket de som sagt gör om man en gång varit kund. tummenupp.gif ................Sverker........ giggle.gif
Snöflinga
Eller säg att du inte har tid att prata just nu men ber att få ringa upp och ber om numret ... det går inte ringa hit blir du upplyst om ... nej, nej svarar du , jag menar hem till dig crazy.gif Gissa om du får det ...
Netha
De få gånger någon "obehörig" ringt hit efter det vi tog NIX... har vi sagt att vi har NIX och kommer att anmäla företaget om de återkommer.
Ingen av dem har återkommit... NIX funkar smile.gif
Gåsis
Jag tycker oxå nix fungerar jättebra. Dom enda som ringer är ju dom man varit kund tidigare hos och om man uttryckligen säger att man vill bli borttagen från deras kundregister brukar det gå bra.

/Åsa
Gossen Ruda
Nix verkar funka för mig också. Det ringer dock en del opinionsundersökare också men dom får nobben, möjligen går jag med på det om det är SIFO. En del undersökare avslutar sina frågor med att börjar kränga saker mm vilket är ett oskick. Ett företag i Karlskoga, tror jag, ringde ett tag konsekvent upp Nix-kunder för att köra den varianten.
Margaretha
Har för mig att det ska bli förbjudet för callcenters att ringa flera och ta den som först lyfter luren, men att det inte är så än.

Men visst är det ett oskick. Har gamla släktingar som blir så skrämda av det, så att de knappt vågar svara i telefonen. De tror att det är någon presumtiv tjuv eller bedragare som kartlägger deras vanor.

Samtidigt har jag lite svårt för att vara direkt otrevlig mot de ungdomar som ringer. Det är ju trots allt unga människor som försöker försörja sig! unsure.gif
Alba
Många har problem med dessa telefonförsäljare.
Ingen tröst men belyser problemet.
Tezzla
CITAT (Margaretha @ 05-09-2007, 23:28) *
Samtidigt har jag lite svårt för att vara direkt otrevlig mot de ungdomar som ringer. Det är ju trots allt unga människor som försöker försörja sig! unsure.gif

Otrevlig behöver man inte vara, men bestämd. Jag säger tack, men nej tack på en gång innan de hinner dra sin harang.
Margaretha
Det gör jag också Tezzla, men jag tycker faktiskt ibland lite synd om försäljarna, för de arbetar under enorm press. Så jag försöker att vara vänlig men bestämd. nono.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon