Jag bara undrar när ni kör igång med frölister ocg att byta fröer???? hoppas snart för man är sugen på att planera in i trädgården lite. Kommer in med min lista när jag vet när man börjar.
Ha en bra dag
Mvh
weronica
Fenja
06-09-2007, 10:45
Det är väl bara att lägga ut din lista och meddela att du vill byta. Tror inte att det är någon viss tidpunkt, utan allt eftersom liksom. Sedan blir det kanske lite listtätare på vårkanten när folk kan dela med sig av överskott från det de sått själva. Mvh Fenja
Har du en lista så lägg ut den, det skadar aldrig. Min egen lista kommer inte att bli klar förrän i november eller så. Dels har jag inte avslutat fröinsamlandet än, mycket frö är ännu inte moget. Dels ska jag sedan skicka en del till STA (trädgårdsamatörernas frölista) och dels ska jag plocka undan det jag själv ska så. SEN vet jag vad jag kan skänka eller byta bort. Återkommer alltså.
kerstin z5-6
06-09-2007, 12:11
samma här _nov dec kanske ..
Lars-Olof Arvids
06-09-2007, 12:16
Måste det vara en "färdig" lista? Jag lägger ut det jag har just nu, och återkommer med en ny lista när lite mer har mognat.
Olle
hogsatra
06-09-2007, 14:46
Här är min lista men det kommer mer senare martorn
Gul ginst
Klematis Rouge cardinal
Minors ghost (vallmo)
Blomman för dagen blandade färger
Student nejlika
Kardvädd
Borstnejlika blandade färger
Drama Queen (vallmo)
American legion (vallmo)
Db raspberry blush (vallmo)
Hen & chickens (vallmo)
Danish flag (vallmo)
Down shades (vallmo)
Jättevallmo orientale (perenn)
Pionvallmo blandade färger
Pionvallmo Rosa
Pionvallmo vit
Pionvallmo lila
Riddarsporre mörkblå samt ljusblå
Eva 33c
06-09-2007, 19:48
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 06-09-2007, 13:16)
Måste det vara en "färdig" lista? Jag lägger ut det jag har just nu, och återkommer med en ny lista när lite mer har mognat.
Olle
Det är klart att det inte finns några "måsten" Å andra sidan blir det ju billigare porton om man kan göra "alla" byten med en viss person på en gång, istället för vid flera tillfällen. Och eftersom inget (utom fröer till växter som bör sås med färska frön då) måste sås förrän i januari och framåt i allafall så är det ju ingen brådska.
lyckero
07-09-2007, 16:23
Jag återkommer också lite senare - det finns fortfarande sorter som inte hunnit mogna. Jag försökte med tomatfröbyte, men det verkar vara för tidigt ännu. Lyckero
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.