Full version: bildvisning
amaira
Hej på er! smile.gif

Söndagen den 16 september kl 14 kommer jag att visa mina bilder på Ekebyhovs Slott på Ekerö.

Det är Biodlarföreningen härute på Mälaröarna/Ekerö som har hand om caféet, och min bildvisning finns med som en programpunkt: "Insekterna i trädgården, Anne-Marie Björn visar sina fantastiska bilder och berättar"

Ett och annat "annat småkryp" kommer att hänga med förstås, som spindlar och snäckor mm, som det också finns gott om i trädgården. Det ska bli jättekul!

Välkomna ni som inte bor för långt bort (ja, ni också förstås wink.gif menar jag inte) och som kan och vill.

Här talar en lismande bladlusparasit om för den vaktande myran att hon inte alls innocent.gif vill myrans bladlöss något illa. Jag tror bestämt att hon lyckas i sitt uppsåt...
Lars-Olof Arvids
Vad kul! Hade jag bott lite närmare hade jag kommit. Lycka till! smile.gif

Olle
ängsvädd
Det skulle vara jättekul att komma. Jag får ta reda på hur man åker till Ekebyhovs slott kollektivt.
ängsvädd
Jag har sökt Ekebyhovs slott med SL:s reseplanerare, men får ingen träff sad.gif

Helt underbar bild förresten wub.gif
amaira
Ekebyhovs Slott

Buss från Brommaplan till Ekerö Centrum (ca 15 min). Sedan en promenad på ca 10 (- 15) minuter:

Om du står på Bryggavägen med Ekerö Centrum till vänster och vårdcentralen och brandstationen till höger, så går du vidare in på vägen till höger precis efter brandstationen. Följ den en kort sträcka tills den tar slut i en vändplan. Fortsätt rakt fram, in genom grindarna till Ekebyhovsparken och bokskogen. Bara fortsätt följ "vägen" så kommer du fram till slottet.

Om bussen inte går in till Ekerö Centrum så heter hållplatsen Tappström. Busslinjer: 301 - 318 + 176 och 177.

ängsvädd
Tack så hemskt mycket för en mycket givande bildvisning amaira wub.gif Fantastiska bilder och mycket lärorikt. Att flugor kan inta så många skepnader hade jag ingen aning om! Och spindlarna som kan ändra färg alltefter underlaget! Jag har aldrig sett så´na spindlar, men nu förstår jag varför... Än en gång, tack!
amaira
smile.gif och wub.gif själv, det var väldigt roligt att träffa dig "live". Nu "känner vi" varandra. yes.gif

Måste lägga till att jag tycker det är sååååå roligt att träffa människor på det här viset, via internetforum, och få kontakter som man/jag aldrig skulle fått annars. Har numera flera vänner och människor som jag träffat såhär, utifrån intressen och livssituatioiner, och aldrig skulle ha mött utan internet. Ljuvligt! wub.gif Det är så roligt!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon