http://sydsvenskan.se/sverige/article183792.eceVisst är det makabert med döda kor, men det brukar oftast vara en viss estetik i bilderna, oavsett om de dött av idegran, eller av t ex blixten (OBS det är ingen NYHET!).
Nu förstår jag dig inte alls, ser det inte som estetiskt på något sätt med en samling döda kor. Tycker inte heller att bilden av de döda korna är makaber - bara sorglig.
Stackars kor, undrar om det är mycket plågsamt att dö av taxinförgiftning.Taxinförgiftning orsakar kräkningar, magsmärtor, kramper, diarré och cirkulationsbesvär. Hoppas de åtminstone fick en snabb död.
Korkat att slänga klippet i kohagen öht, hur tänkte hon/han egentligen...
Måste erkänna att jag fick mig ett gott skratt, ser helt surrealistiskt ut och visst finns det en massa sinnlighet över bilden.
Mvh
Fenja
anna_rispan
06-09-2007, 10:39
mm, minns bilden från tidigare här på Odla.
Hmmm... Är det bara jag eller har inte bilden varit uppe förut... Känns lite deja vu på nåt sätt...
CITAT (anna_rispan @ 06-09-2007, 11:39)

mm, minns bilden från tidigare här på Odla.
Ahh, jag visste väl det!
Ovanför aritkeln står följande:
Kor dog av idegran
Av TT & Sydsvenskan
Först publicerad: 14 september 2006 07:28, Senast uppdaterad: 14 september 2006 15:54
sveas trädgård
07-09-2007, 21:26
Först visste jag inte vad jag skulle tycka... Men fan, dom ligger där och är döda omgivna av vacker grönska. Så lite poetiskt är det nog. Även om jag tycker synd om dom stackars kossorna. Dom påminner makabert nog om min gamla faster som var ute och cyklade. Rätt vad det var kände hon sig nog inte så bra för hon klev av cykeln och lutade den mot ett träd. Sen satte hon sig ner och dog i den vackra försommargrönskan. Det tyckte jag var vackert.
niklaswik
09-09-2007, 11:48
Jo nog skulle man hellre dö där än på många andra ställen.
Min personliga drömdöd är av nåt supersnabbverkande gift som man tar ett piller och hoppar ut ur ett flygplan och dör i fritt fall. Vore nog en väldigt härlig känsla att flyga som en fågel dom sista sekunderna.
Ser inget fint i detta !Hör det faktist till småprat om trädgård.
CITAT (kira @ 09-09-2007, 16:54)

Skulle väl vara så för att det handlar om trädgårdsavfall då kanske... jag menar, klippet kom förmodligen från någon trädgård...
Eva-Helene
09-09-2007, 16:56
CITAT (kira @ 09-09-2007, 16:54)

Det är bra med en påminnelse om att man måste tänka sig för vad man gör med sitt trädgårdsavfall. Tänk på att så lite som bara några barr kan vara nog för att ta livet av en ko! Vilken plåga för kon och vilken förlust för djurägaren!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.