Bee
Jag har bestämt mig nu att av dom två felplanterade buskarna vid förrådsväggen så behåller jag buskpionen och rosenkvittenbusken måste bort. Dom står alldeles för tätt inpå varandra. Fattar inte var jag hade huvudet när jag satte ner dom så fel (gjordes våren 2000). Båda har växt till sig rätt bra vid det här laget.

Jag tittade på Blocket men hittar ingen lämplig rubrik så därför frågar jag här: Hur gör man när man skall sälja en buske? Skall jag gräva upp den innan den säljs eller görs det när det finns en intressent? När är bästa tid att sälja, är det nu eller skall jag vänta till våren? Sen är det ju den riktigt svåra biten, prissättning. Jag vet ju vad jag betalade år 2000, sjunker en buske i värde eller stiger den med åren?

Ni hör att jag verkligen är amatör. Alternativet till att sälja är att skänka bort men jag känner ingen som skulle kunna vara intresserad.

CurlySue
det finns ju en rubik Hus och Trädgård där kan du lägga ut den...
om inte annat så har du ju "annonserat" här..
Alba
Här på Odla finns köp och sälj där du kan kolla och även annonsera. Där kanske du hittar tips på priser också.

Du bör väl vänta med att gräva upp busken innan du har en köpare.

Lycka till.

Odla köp och sälj

Flyttning
Bee
Tack! Då vet jag hur jag skall göra.

Skäms lite för att jag inte kollat runt här på Odla ordentligt blush.gif - visste inte att det fanns en köp/säljsida.

Alba
CITAT (Bee @ 06-09-2007, 15:12) *
Tack! Då vet jag hur jag skall göra.

Skäms lite för att jag inte kollat runt här på Odla ordentligt blush.gif - visste inte att det fanns en köp/säljsida.

Du är inte ensam.
Jag har sett den för länge sen och glömt den. Någon i en annan tråd skrev nyligen om den.

Här behöver man inte skämmas......fråga på bara.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon