Full version: Farliga rotvältor
Gossen Ruda
Tog den här bilden på landet förra helgen. Man kan tycka att så länge det fallna trädet ligger kvar står rotvältan också kvar men här har trädet ruttnat så mycket att en del av stammen lossnat och tillsammans med en del av rotvältan slagit tillbaka. Lurigt.

[attachment=7141:070902_2_rotvälta.jpg]
Wilmer
Huvva. Att rotvältor är farliga har jag fått ipräntat mig sedan jag var barn, så jag går alltid omvägar. På din bild ser man ju tydligt att även om trädet hänger kvar kan det vara lurigt! Nu kommer jag akta mig för dem med. Tackar för varningen!

Wilma
Ewa L
Jag tackar ännu mer!! Jag har nämligen bara trott att de var farliga på våren vid tjällossning. Jag och Lucas befinner oss ganska ofta runt dessa. Det är ju där kantarellerna finns.
Gossen Ruda
Det här skedde för högst 2 veckor sen.
emmas matte
Vi kollar alltid rotvältor efter stormar och sådant, markägaren kan bli ersättnings-skylldig om det händer något Säger dom här. men jag vet inte
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon