Full version: Trädgårdsdag..
Sollan
Idag har jag tagit ledigt från jobbet för att fixa i trädgården. Har precis fått ett lass jord levererat och målsättningen idag är att köpa några pallkragar och gräva ner alla krukade perenner jag flyttat och delat på, städa och fixa i rabatterna, gräva upp och dela perenner, flytta runt lite och beskära lite buskar.
Förmodligen blir det så att jag går ut och inspekterar allt, inser att jag inte ens vet var jag ska börja g.gif och därför åker till trädgårdsmästarn för att trösthandla...
Nåja - oavsett vad det blir så kommer jag att njuta i fulla drag wink.gif
Kakaduan
Guuuud, vad skönt! Å nu när det är så fina dagar också! Blir såååå avundsjuk.

Har förresten kommit fram till att man skulle behöva en tomt till - till "det tråkiga" - alltså komposter, vinterförvaring, drivhus, jordpåsar, etc, etc som inte ser så tjusigt ut.

Kakaduan
vindspel
Det har varit så dåligt väder att jag nästan glömde mina blommor, fy på mig.
Men nu har jag i några dagar tåtat omkring och nu är solen här. Underbart.
Hoppas din dag blir jätte bra. Det är så avkopplande att pyssla i trädgården.

Häler med att det skulle behövas extra utrymme för för vinterförvaring men jag ska vara så fräck att jag ska åka och ställa lite blommor på min fars altan. crazy.gif
Sollan
Minsann - nu har jag rotat. Det blev ju tyvärr bara en tredjedel gjort men jag är nöjd ändå. angel_not.gif Och jag lyckade hålla mig borta från trädgårdsmästarna. Fast i morgon tror jag det blir en vända. Tyvärr lovas det bara regn och elände över helgen. Typiskt när man nu är på hugget...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon