Full version: Diskutera nyheter
aanderss
en tråd där vi kan diskutera nyheter kanske passar här. dvs ut o inrikes nyheter
aanderss
vad tror ni om jan björklund som nu ledare för folkpartiet
krellus
Jag röstade inte på FP i förra valet men gillar Björklund.
aanderss
han blir säkert lika bra som sin förgångare tror jag. jag röstar inte på fp
mamamaggan
Tror att Björklund kan bli en bra ledare för Fp.

Vad tror ni Reinfelt sa till ambassadörerna ?
aanderss
CITAT (mamamaggan @ 07-09-2007, 13:18) *
Tror att Björklund kan bli en bra ledare för Fp.
Vad tror ni Reinfelt sa till ambassadörerna ?

att han inte kan styra över sveriges massmedia. I sverige har vi ju yttrandefrihet
mamamaggan
CITAT (aanderss @ 07-09-2007, 13:23) *
att han inte kan styra över sveriges massmedia. I sverige har vi ju yttrandefrihet

Det är vad jag också hoppas att han sa.
aanderss
CITAT (mamamaggan @ 07-09-2007, 13:25) *
Det är vad jag också hoppas att han sa.

mm för inte skall jag personligen få skit för dem bilderna tycker jag bara fölr jag är svensk
aanderss
Bin ladin har vaknat
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=2258...0362&lpos=0
Piccante
CITAT (aanderss @ 07-09-2007, 12:55) *
vad tror ni om jan björklund som nu ledare för folkpartiet

Trots att han är född och uppväxt i Skene, vilket är på fel sida om ån från mig sett tongue.gif så tror jag han kan bli bra. Han uppfattas nog som tydligare och rakare än föregångaren som lätt blir lite svamlig.
aanderss
CITAT (Markus_H @ 07-09-2007, 18:53) *
Trots att han är född och uppväxt i Skene, vilket är på fel sida om ån från mig sett tongue.gif så tror jag han kan bli bra. Han uppfattas nog som tydligare och rakare än föregångaren som lätt blir lite svamlig.

skåne är på rätt sida. ja jan blir säkert bra
aanderss
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article767020.ab
Hannah, 6, hängd och sexutnyttjad

kan bara säga tvi fy fan
Piccante
CITAT (aanderss @ 13-09-2007, 09:33) *
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article767020.ab
Hannah, 6, hängd och sexutnyttjad

kan bara säga tvi fy fan

ranting.gif Man undrar hur det står till med folk ibland alltså, var kommer alla dårar ifrån? Helt groteskt crying.gif
Siska
ranting.gif lås in dom och kasta bort nyckeln,,,fy fy vart är världen på väg?
aanderss
CITAT (Siska @ 13-09-2007, 11:48) *
ranting.gif lås in dom och kasta bort nyckeln,,,fy fy vart är världen på väg?

o skär av apparaten på dem
aanderss
hur långt skall mobbningen gå egentligen när elever försöker hänga varandra
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article798914.ab
AnitaO
Dagens snackis. Rätt eller fel?
Saxat från nyheterna.se

Det fuskas för mycket bland föräldrar som är hemma med sjukt barn, anser regeringen.
Nu är det dags att skärpa kontrollerna.
Socialförsäkringsminister Christina Husmark Pehrsson menar att det görs för många felaktiga utbetalningar.
Publicerad den 18 september 2007 06:11 DOM:Regeringen skärper kontroll av vab - sr.se/ekot
Från och med kommande sommar måste du om förälder kunna visa att ditt barn faktiskt varit hemma från dagis eller skola. Annars kan du glömma pengarna. Föräldrarna måste få personalen på dagis och skola att intyga barnets sjukdom på en blankett.

Ersättning till rätt person
– Rätt ersättning ska gå till rätt person, vi ska kunna lita på vår socialförsäkring, det är vad det handlar om, säger socialförsäkringsminister Christina Husmark Pehrsson till Ekot.
Som läget är i dag räcker det att föräldern anmäler till Försäkringskassan för att få pengar. Eventuella felaktigheter försöker man snappa upp via ett stickprovsystem.

Inga protester
- Vi måste kunna kontrollera utbetalningarna om vi vill värna välfärden och vår socialförsäkring, säger Husmark Pehrsson, som inte tror att föräldrar kommer att protestera.

mamamaggan
Tycker det är rätt att man kollar sådant som det fuskas med. För här har man faktiskt kollat vilka som fuskar mest och kommit fram till att det är de som är hemma för vård av sjukt barn , inte de som är långtidssjukskrivna.
Cacki
Jag tycker att det verkar helt ok. Antingen blir det bevisat att farhågorna stämmer eller så blir det precis tvärtom precis som det visade sej när man anklagade folk för att vara sjukskrivna av ren lättja. Tänk vad de misstänksamma blev förvånade när de insåg att sjukskrivna människor faktiskt var sjuka!

Jag tror nog inte heller att det där med intyg behöver bli ärskilt komplicerat. När ett barn uteblir från dagis kan ju ett intyg skickas till föräldrarna per automatik. Det är nog inget att vara oroad för när/om man har ett gott samvete.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon