Full version: Rävsvans...
älvan
Är Rävsvansen perenn?
storm
Den är ettårig.
älvan

CITAT (storm @ 07-09-2007, 21:49) *
Den är ettårig.

Alltså...

Jag köpte den idag... Kan jag plantera den i min rabatt imorron, eller den tål inte frost?
Kommer den då nästa år igen?

Tack! (jag är nybörjare)... rolleyes.gif

Eva 33c
Den tål inte frost särskilt bra... Mina som stått ute i krukor och rabatter under hela sommaren är nu ordentligt frostnupna smile.gif
storm
Jag förstår inte hur man kan sälja sådana växter över huvud taget nu. mad.gif
älvan
Ojdå...

Vaddå lättlurad nybörjare...?!?
Jaja... Va fasiken ska jag göra? Kommer jag inte alls ha någon nytta utav den då?
Kan jag behålla den inomhus tills nästa vår/sommar, lever den då tro? *lite lessen i ögat juh*

Eva 33c
Det är så där vi alla har lärt oss saker och ting; genom misstag kompiskram.gif
Men plantera den i en kruka och ha den ute på trappen, men ta in den när det är frostvarning så kan du nog ha glädje av den ett tag till nu under hösten. Den går inte att spara över vintern ens om du tar in den för gott, då det är en "äkta" ettåring. Dvs när den blommat och satt frö har den gjort sitt och vissnar. (Det finns blommor vi odlar som ettåriga fast de är fleråriga i sin ursprungsmiljö. Tex lejongap)
Rävsvansen är en fin snittblomma också, om nu plantan är så stor att den medger plockning...
Karin z7
Har under många år odlat rävsvans. Röda svansar, Gröna svansar och rödbladiga.
Kanon som uteblomma í planteringar.
Men jag har ännu ej förstått hur man samlar frön från dem?
zaaritha
Finns några olika växter som kallas "rävsvans", vilken menar du?
älvan
CITAT (Eva 33c @ 07-09-2007, 23:39) *
Det är så där vi alla har lärt oss saker och ting; genom misstag kompiskram.gif