EKLO
Någon som vet var man kan köpa nya plåthinkar i Göteborgsområdet? Släpar tång och sand till landen från stränderna på sommarstället, och plasthinkar håller ju inte för nånting ...

tacksam för tips, Eklo
Tosan
Granngården brukar ha.
EKLO
Tack Tosan, då kollar jag med dem.

mvh Eklo
Jill-Ulrika
CITAT (EKLO @ 08-09-2007, 13:59) *
Någon som vet var man kan köpa nya plåthinkar i Göteborgsområdet? Släpar tång och sand till landen från stränderna på sommarstället, och plasthinkar håller ju inte för nånting ...

tacksam för tips, Eklo

Billigaste alternativet måste väl ändå vara att handla på ÖB (Överskottsbolaget)? De vid Kviberg har mycket gammalt militärmaterial kvar. Där har jag köpt massor av bra lådor, hinkar, byttor spannar osv det kanske inte är supernya men oanvända och till ett helt ok pris tummenupp.gif
ingrid fuxwall
Ett annat alternativ är att köpa spänner som är avsedda för murbruk - de håller
EKLO
Jag for faktiskt ut just till ÖB i Kviberg, och köpte en del murbrukshinkar. Kanonbra! Och mycket lättare att bära med sig än plåt - och billigt dessutom. Full pott alltså!

Mvh Eklo
Elisabeth-Västkustkolonisten
Skulle precis gå in här och föreslå Ö&B men då ser jag att du redan har varit där. Alltid är jag för långsamt
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon