Fenja
Kan någon hjälpa mig med mått på sängkläder till spjälsäng? Underlakan, kudde och påslakan? En god vän har fått en liten parvel som jag tänkte sy flanellakan till.
Tack på förhand!
Fenja
Lady Hamilton
Vänta skall jag springa upp och mäta..........................

Underlakan 83x127 cm
Kudde 39x30 eller 39x37 (beroende på vilken kudde barnet har)
Påslakan 127x83
Tosan
Tyvärr finns inga standardmått på sängkläder till spjälsäng... Så det bästa är om du kan mäta täcke, kudde och madrass...Det finns säkert 1 miljon olika mått wacko.gif
Lady Hamilton
MEN Jysk mfl. säljer ju bädd set till spjälsängar
Mina mått är från de säng kläder som "barn barnen" har i sin spjälsäng här hos oss

Gick även in på Ikeas hemsida och även där finns sängkläder till spjälsängar

Exempel här
Fenja
Tack Lady Hamilton, jag syr efter de måtten så passar det säkert även om de är något större eller mindre!! wub.gif biggrin.gif Har hittat jättefina ljusblå bomullsspetsar det ska bli så roligt att sy det.
Mvh
Fenja
Tosan
CITAT (Lady Hamilton @ 09-09-2007, 15:08) *
MEN Jysk mfl. säljer ju bädd set till spjälsängar
Mina mått är från de säng kläder som "barn barnen" har i sin spjälsäng här hos oss

Gick även in på Ikeas hemsida och även där finns sängkläder till spjälsängar

Exempel här

Jajjemen, det gör de...Men de har oftast sina egna mått...
Jag ledsnade när jag väntade sonen och sydde både täcke och påslakan efter de mått som förekom oftast när man tittade på olika tillverkare. Påslakan som jag fått (köpta) har varit både mindre och större på alla möjliga ledder.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon