Leia
Spelar det någon roll om man använder stor eller liten bokstav i en mailadress?

Har fått en adress nedskriven och personen har skrivit hela adressen med stora bokstäver, har aldrig sett det förut, kommer mailet fram även om man använder små bokstäver?
LadyG
Ja, det ska den göra. Bara alla punkter, bindestreck och andra tecken är på rätt plats.
Trädgårdsflanören
Säkert någon som ALLTID HAR CAPSLOCK tangenten nedtryckt.
emas
Eller någon som insett att den egna handstilen blir mer lättläst om personen skriver med stora bokstäver ...
LadyG
CITAT (emas @ 09-09-2007, 15:03) *
Eller någon som insett att den egna handstilen blir mer lättläst om personen skriver med stora bokstäver ...

Jag skriver alltid mailadresser med stora bokstäver av exakt den anledningen whist.gif tongue.gif
skogstroll
tror inte det spelar nån roll om man bara vill det ska komma fram, men det vanliga är att när man skriver en adress i något sammanhang är det bara små bokstäver.
Leia
ok, tack för svar. Kan tillägga att jag knappt ser vad han skrivit även fast han använder stora bokstäver... tongue.gif
gammelnalle
en följdfråga???
Hur får man första bokstaven som minuskel i words?? den "rättar" ju alltid...

b
(som försöker använda minuskler i mailadresser)
Blomstertanten
CITAT (gammelnalle @ 09-09-2007, 19:47) *
en följdfråga???

b

Minuskler ?????????
Molusker vet jag vad det är men .....
giggle.gif
gammelnalle
gemener då ??

molusker.... nä huva!!

b
Blomstertanten
Jasså, det va dom där gemena gemenerna det handlade om !

tongue.gif
LadyG
en följdfråga???
b

Vilken version av Word har du? Det ska gå att ändra så att Word inte autokorrigerar text men vart man ändrar det är olika från version till version.

Gissningsvis är det i Verktygsmenyn man stänger av autokorrigering.
emas
en följdfråga???

Som någon skrev går det säkert ställa in så att det inte händer, men om det inte fungerar eller funktionen är bra att ha ibland - så fungerar det att använda ctrl+z. D v s kommandot för att ångra. Du använder det precis efter att word har korrigerat din bokstav till versal. Då fungerar det - oftast.

emma
gammelnalle
odla,nu
är fantastiskt....
Tack för svar på mina följdfrågor...

tummenupp.gif

b smiley_small_hug.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon