freddie
Någon som vet vad detta är och som har åsikt om det är något att satsa på att behålla. Fick i födelsepresent för 1,5 år sedan.

Oidentifierad

Åsa, mälardalen zon 2
kristi törnekrona (Euphorbia milii) en släkting till julstjärnan.
freddie
Vad skall jag ha den till då?
Alba
CITAT (freddie @ 09-09-2007, 15:26) *
Vad skall jag ha den till då?

Vaa ?? ........vad brukar du ha växterna till. Den är ju vacker att se på.
taiyo
giggle.gif

Ja den blommar ju till och med! Men tycker du inte om den?? Då är det väl onödigt att ha kvar den. De kan bli väldigt gamla vet jag, och stora.
freddie
Jo, jag tycker om den. Men jag kan ju inte sköta den - dvs kan inget om den. Hur stor blir den t.e.x.? Kommer den att mer och mer likna en kaktus med sina taggiga stammar? jag är rädd för det. Hur pass ovanlig och exotisk är denna växt i svenska hem. Man har ju begränsad plats hemma så jag måste bestämma mig för vad jag skall göra av den! smile.gif
taiyo
De är ganska lättskötta, behöver inte så mycket vatten. De är ganska vanliga faktiskt. Finns ju röda också. Men jag har för mig att de växer ganska långsamt... var ett tag sen jag hade nån. Även om de har mycket taggar så har de ju ändå mycket blad och ofta många blommor, så det blir ju ändå inte riktigt som en kaktus.
freddie
CITAT (taiyo @ 09-09-2007, 20:38) *
De är ganska lättskötta, behöver inte så mycket vatten. De är ganska vanliga faktiskt. Finns ju röda också. Men jag har för mig att de växer ganska långsamt... var ett tag sen jag hade nån. Även om de har mycket taggar så har de ju ändå mycket blad och ofta många blommor, så det blir ju ändå inte riktigt som en kaktus.

Jag det stämmer nog att den är lättskött, kanske för lätt. Jag har inte ägnat den många minuters omsorg sedan jag fick den. Funderar på att behålla den trots allt, även om den inte tillhör mina favoriter. Någon som vet om den kan stå ute och hur länge i så fall?
Fenja
Den kan stå ute tills frosten kommer, den tål INGEN frost alls. De blir rejält stora med tiden, jag hade en röd småblommig som var nära en meter både i höjd och omkrets.
Mvh
Fenja
freddie
CITAT (Fenja @ 09-09-2007, 22:47) *
Den kan stå ute tills frosten kommer, den tål INGEN frost alls. De blir rejält stora med tiden, jag hade en röd småblommig som var nära en meter både i höjd och omkrets.
Mvh
Fenja

Du inte något foto på den att ladda upp?
Fenja
Googla, min är borta sedan många år tyvärr!!
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon