Ciczi
Hej

Vi har bestämt oss att nu måste vi försöka minska på innehållet i frysboxen, så att det inte blir för gammalt och så att man kan stoppa nya saker iden.

Sagt och gjort... städade lite och tittade efter vad som fanns och hittade en liten påse med muffins... klart som attan att den inte får bli för gammal... Den måste ju ätas upp. whistling.gif

Så det gör jag nu.. Mycket plågsamt... yaay.gif laugh.gif

Ciczi
Alba
Självklart....man kan ju inte kasta dem

rotfl.gif rotfl.gif
gammelnalle
Jag brukar kolla att barskåpets flaskor inte blir för gammalt eller att det dunstar...

ungefär samma sak??

Schkååål!! hbd.gif

Netha
Ingen fara att det dunstar... jag såg nyligt att vi hade en liten 50 ml flaska... tror det hette Skåne akvavit
som jag fått på fest i början av 90-talet. Den var helt OK, sa maken.smile.gif
Trädgårdsflanören
Absolut Peppar är en tålig sak.
Fick med en liten-liten flaska med i en 6pack snapsar. Vi har haft den i flera år och fortfarande så är halva flaskan kvar. ohmy.gif
Ingen vill ha mer än några droppar och den enda drink vi hittat som går att blanda på den är Cajun Martini 4 CL ABSOLUT PEPPAR och 2 CL VIT, TORR VERMOUTH. Får nog snart offra en skvätt martini, så det blir plats i skåpet. yahoo.gif
bejron
Muffins kan nog gå, men inte lussebullar från förra året. Dom smakar skunk thumbdown.gif

Barskåpet bekymrar mig mindre whist.gif
Trädgårdsflanören
CITAT (bejron @ 09-09-2007, 22:33) *
Muffins kan nog gå, men inte lussebullar från förra året. Dom smakar skunk thumbdown.gif

Barskåpet bekymrar mig mindre whist.gif

Frysen? Är det där man förvarar isbitarna? Har sett att det ligger något mer än isbitar där, men inte förstått vad det har i drinkarna att göra. rotfl.gif
Betty
CITAT (Trädgårdsflanören @ 09-09-2007, 22:36) *
Frysen? Är det där man förvarar isbitarna? Har sett att det ligger något mer än isbitar där, men inte förstått vad det har i drinkarna att göra. rotfl.gif

giggle.gif yaay.gif
Hannele
CITAT (Ciczi @ 09-09-2007, 19:30) *
hittade en liten påse med muffins... klart som attan att den inte får bli för gammal... Den måste ju ätas upp. whistling.gif

Så det gör jag nu.. Mycket plågsamt... yaay.gif laugh.gif

Lika jobbigt att städa slattar ur spritskåpet. rotfl.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon