Och var får man tag på snygga, lagom stora ge-bort-burkar till all sylt och marmelad och annat man gör? (Förutom dyra, designade i presentaffärer.) Det enda jag köper är honung och dessa burkar är för stora.
Många gör ju egen kosmetika, och även dessa borde väl förvaras i glasburkar. Tacksam för alla tips!
CurlySue
10-09-2007, 10:30
auktioner, tradera eller om det är mer gammeldags burkar så kolla på Coop o.dyl se har ju sådana så här års...
Ska du ha små kosmetika burkar tror jag du kan hitta på panduro om jag inte minns fel. Annars finns det att beställa av tex. Crearome, som säljer grejs till hemma "kokaren". Kolla också Slöjd detaljer. ÖB kan också ha, jag har köpt större syltburkar där.
/ Wilma
Mu i myllan
10-09-2007, 20:47
IKEA har olika varianter på burkar, såväl stora som små. De flesta är väl tänkta för kryddor men funkar väl ändå. Deras syltburkar är som COOPs men är betydligt billigare. Tätningsringen är av silikon. Kan ha haft otur men för mig blev ett helt syltkok förstört pga att det möglade. Misstrodde genast silikonringne och köpte gummiringar istället. Det funkade jättebra.
Småburkar har jag sparat på mig genom åren. Känner du någon som har bebis så är barnmatsburkar helt OK. Annars finns t ex kapris och sardeller i pyttesmå burkar.
Man kan ta vad som helst och sätta ett rutigt tyg över locket och sätt en gummisnodd som håller den kvar
Men tänk - sökte på Google en gång till och hittade en affär som säljer tillbehör till biodlare. Där finns billiga burkar både runda o fyrkantiga för ca 350 gram. Precis vad jag behöver.
Chamomille
11-09-2007, 17:47
CITAT (Nina H @ 11-09-2007, 18:31)

Men tänk - sökte på Google en gång till och hittade en affär som säljer tillbehör till biodlare. Där finns billiga burkar både runda o fyrkantiga för ca 350 gram. Precis vad jag behöver.
Hmm... Kan vi få veta vilken affär då kanske

?
Absolut
http://www.sbio.se/företaget.htm - öppet endast kvällstid, man får köpa enstaka eller pallar med burkar. Toppen tycker jag.
Jag köper burkar från
BurkarFungerar även för privatpersoner.
Det var ju också fina grejer och bra och redig information. Men inga priser, tyvärr! Står inte heller om man kan köpa styck eller bara i kollin. Hur gör du MariaS? Handlar per post eller i butik?
På
flaskor och burkar kan man hitta alla möjliga varianter och storlekar..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.