Full version: Otrohetstråden..
CurlySue
angel_not.gif
Kände för att busa lite.... tycker att Singeltråden är en kanon idé...men kan ju inte låta bli... vi kan väl ha en otrohetstråd också??
Alla de som inte är lyckliga i sian förhållanden och söker lite spänning i tillvaron.... naughty.gif
Tezzla
Hmm... En lättsam och busig tråd om otrohet? Otrohet som förstör familjer och skadar både vuxna och barn?

Nä, inget ämne som passar att se lättsamt på, men det finns säkert andra som tycker annorlunda.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Otrohet är väl inget att skryta med?
CurlySue
ironi mina damer...ironi....
LadyG
Tycker inte otrohet är något att ironisera över. Det finns roliga saker att skoja om.

Förvisso var det "bara" en tonårsförälskelse, men jag kommer fortfarande ihåg hur ledsen och sårad jag blev när min dåvarande pojkvän hoppade i säng med en annan. Jag ser INGET roligt inte ens avlägset underhållande i otrohet.

För mig är det ett av de djupaste svek man begå mot någon. Du släpper in någon i ditt liv, litar på personen fullständigt och lämnar ut ditt hjärta till den människan. Otrohet är att stampa på den tilliten, spotta på den som litade på dig och krossa en annan människas hjärta.

Är det roligt tycker du?
CurlySue
ja vill man missförstå så kan man missförstå...
har själv blivit drabbad av otrohet och själv varit otrogen... SÅ jag om ngn vet hur det är.
Läs inte de inläggen som ni inte vill....
Men såvida jag vet så är Sverige ett fritt land..och detta är ett fritt forum.
Tezzla
CITAT (sarah68 @ 10-09-2007, 13:19) *

Men vad är ditt syfte med tråden? Jag förstår inte. Ironi, skriver du... Du vill inte ha en diskussion? Eller hur vill du att diskussionen ska se ut? Jag är väl puckad måhända, men jag förstår inte vad du vill med tråden...
Blomstertanten
har själv blivit drabbad av otrohet och själv varit otrogen... SÅ jag om ngn vet hur det är.
Läs inte de inläggen som ni inte vill....
Men såvida jag vet så är Sverige ett fritt land..och detta är ett fritt forum.

Visst är Sverige ett fritt land och kanske är detta ett fritt forum. Alltså är det fritt fram för dom som inte tycker otrohet är nåt att skoja om att uttrycka sin åsikt. sleep.gif
Fenja
Kanske är det så att folket på den fina tvkanalschatten tröttnat så att Sarah måste söka sig nya marker... vi kommer säkert att förstå i sinom tid...
Mvh
Fenja
CurlySue
Jaja...slag under bältet kommer vi ju långt med eller hur Fenja?
Och för er information så har inte TV3 tröttnat....

CITAT (Fenja @ 10-09-2007, 13:33) *
Kanske är det så att folket på den fina tvkanalschatten tröttnat så att Sarah måste söka sig nya marker... vi kommer säkert att förstå i sinom tid...
Mvh
Fenja

Tezzla
CITAT (Fenja @ 10-09-2007, 13:33) *
Mvh
Fenja

Nu fattar jag ännu mindre, men men... Jag mår bra ändå biggrin.gif
CurlySue
förstår inte heller vad jag gjort för att förtjäna denna pajkastning och knivhugg i ryggen?!!
Fenja
Sarah som man bäddar får man ligga, vet du!
Mvh
Fenja
taiyo

Om man varit utsatt för otrohet... varför vill man skapa mer otrohet??

Hur kan man dessutom bli så upprörd över att folk reagerar, det får man väl räkna med när man startar en sån här tråd?
krellus
CITAT (sarah68 @ 10-09-2007, 13:41) *
förstår inte heller vad jag gjort för att förtjäna denna pajkastning och knivhugg i ryggen?!!

Välkommen i gänget sarah68... det gäller att tänka på vad man skriver även om man inte menar något illa. *suck*
anneli85
Ingen pajkastning här no.gif , det tycker jag inte om! Har sett och råkat ut för mobbning alldeles för mycket för att tycka att det är kul.
Denna tråd kan väl de som råkat ut för otrohet eller själva varit otrogna berätta om sina känslor osv. Måste man bli så himla bitsk direkt????
Pia L
Fenja, "som man bäddar får man ligga", jag tar för givet att du talar av egen erfarenhet, för din bäddning måste vara våldsamt obekväm, men det är väl därför njutningen blir så mycket större för dig när du lyckas såra någon.

För övrigt så tycker jag annars att man visst kan skämta om otrohet, att skämta bort ohållbara familjesituationer kan faktiskt vara det enda sättet att överleva i ett förhållande som man av en eller annan anledning inte klarar att ta sig ur själv.

Själv ska jag inte ens kunna klassa min otrohet som en otrohet, eftersom en del bestämt att den jag haft min otrohet med inte ens existerar, så då måste det alltså vara helt ok att fortsätta att vara otrogen?? Eller hur??

Så jag får tacka medverkande i hetsjakten för legaliseringen av min otrohet rotfl.gif
anneli85
Kan mycket väl förstå om vissa är otrogna, för allas förhållande är inte lyckligt. Nog för att mitt är det men att få komplimanger och blickar från andra karlar.....det njuter jag av iallafall. Undrar om det finns många här som är svältfödda på sex flirting.gif
Hannele
CITAT (sarah68 @ 10-09-2007, 13:38) *
det är bara Fenja som ska godkänna nya medlemmar. Förhastade mig i min åsikt om Blomstertanten...ber o ursäkt för det.

Du kan väl skapa en Omröstning? help.gif rotfl.gif
Eller använda en gammal, om du vågar.

CITAT (sarah68 @ 10-09-2007, 13:41) *

Måste alla tycka som du?? confused.gif
skogstroll
även om det är småpratstråden så måste jag nog säga jag blir lite neråt när jag ser inlägget (fast jag vet hur det är att kläcka ovälkomna idéer...). Otrohet är en hemsk sak som man nog inte gärna vill bli utsatt för själv. Det kan bli en riktig mardröm. I det smäktande ögonblicket när man vill "busa" så finns nog inget annat, men det brukar man få äta upp tyvärr. Tanken på att ha gått bakom ryggen på den man lever med är inte heller så kul. Kanske en omröstning skulle funka bättre?

kram från en som vet att det är bättre att pilla på perennerna än på annat smile.gif
Cacki
Må så vara att tråden startade pga lite buslust men inte är det väl så konstigt om folk reagerar på ämnesvalet?
För egen del tycker jag att diskussionen om sina ev skackelöverhopp bör hållas mellan fyra ögon med sin partner och inte i ett öppet forum som det här. Men har man ändå behov av att lufta sina erfarenheter finns det säkerligen siter på nätet som är till för just detta. Eller helt enkelt leta upp någon sida med "Läsarnas egna berättelser" om man vill skriva av sej. Det finns säkert något lämpligare ställe än odla-forumet som kan passa.
Jag kanske är lite gammalmodig men det här tycker jag är en såpass privat angelägenhet att man inte vill sitta och tjattra med hela världen om det.
Fialotta
Och här kom ett ämne som gör att jag kan lämna en åsikt...även om den är privat så kanske man kan hjälpa nån annan.

Den som råkar ut för otrohet, känner man sig sårad, sviken och man går långt ner i botten och all tid man lägger ner på att fråga sig varför ska vi inte tala om...hjälper inte ens att fråga, man får inte några konkreta svar ens på sin fråga, bara en massa...jag vet inte...typ.'

Nu hände detta för några år sedan, men tillliten är borta...så jäkla borta på allt o alla utom sina barn i princip.

Att ha vänner att ventilera med är ett måste, men sånt här tar lång lång tid att komma över...självförtroendet får sig en rejäl knäck.

Det som hjälpt mig är att jag tar mindre skit ifrån omgivning, jag står på mig och är rak i ryggen.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon