Full version: Hoya Bella
gigi
Min Hoya Bella mår inte bra. Balden drar ihop sig och ligger tätt efter stjälkarna. Jag har haft den i ett österfönster och vattnat den ca 1 gång i veckan. Nu har jag placerat den i ett söderfönster men det hjälpte inte med mer ljus heller. Jag kan inte hitta någon ohyra på blad eller stjälkar. Kan det vara något med jorden? confused.gif Tacksam för svar om det går att bota för annars så går den till de sälla blomstermarkerna.

Gigi
yenny
Jag tycker det låter som att den fått för lite vatten. Den vill helst inte torka ut helt.
Ewa L
Det är lustigt det där med hur individuella de är. Jag har aldrig varit speciellt generös med vatten till några växter, möjligtvis undantaget Hibiscus. Därför får inga Hoyor mycket vatten heller.
Bellan hänger i ett söderfönster, så den får väl varje vecka. Har vuxit sig mycket stor och blommar nästan jämt.

De övriga Hoyorna hänger i andra väderstreck och får kanske varannan vecka. De har helt och hållet anpassat sig till detta och växer och frodas.
Har 16 olika sorter. Under mina sju år som Hoya-galning har det bara dött en enda, och det var övervattning som var orsaken.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon