Full version: Film tråden
aanderss
En tråd om film kanske passar.
Floppy
En film som heter 'Pans Labyrint'...en spansk film...
Ikväll blir det troligtvis 'Jakten på lycka' med Will Smith och hans son...

Båda har jag hyrt
Sailor Pluto
"Harry Potter and the Philosopher´s stone" smile.gif . Kanske blir det andra filmen ikväll, har inte bestämt. Popcorn ska jag äta i vilket fall tongue.gif .
estet
Sett 3 filmer den senaste veckan.

5 sep kom ju Wild Hogs ut, så kul den är!!
Bra musik o skådisar -John Travolta, Tim Allen, Martin Lawrence & William H. Macy! Vi är kanske lite skadade när vi åker HD för vi har sett den 4 gånger sen dess...senast i går kväll så den såg vi senast som rubriken löd!

Jakten på lycka med Will Smith och hans son. Underbar film!

Hyrde härom dan Shooter med Mark Wahlberg, Danny Glover bla. Ojoj så spännande precis i min smak... smile.gif

Föredrar western, krigsdrama och action framför andra kategorier.
Snöflinga
CITAT (aanderss @ 10-09-2007, 13:08) *
En tråd om film kanske passar.

Du är lite lustig du Aanders .... startar många svara på frågor trådar och omröstningar ... MEN redovisar aldrig vad du själv tycker blink.gif Lite märkligt ....
Floppy
Håller med dig på den punkten Snöflinga...
Nu måste du ju berätta vad du, aanderss, sett för film senast... tongue.gif
Eva-Helene
Räknas filmer man sett på TV? På bio har jag inte varit sedan "Flubber" hade premiär (1997).....Den senaste jag såg på TV var "Hitch"
Tezzla
CITAT (Eva-Helene @ 10-09-2007, 15:11) *
Räknas filmer man sett på TV? På bio har jag inte varit sedan "Flubber" hade premiär (1997).....Den senaste jag såg på TV var "Hitch"

Det är nästan lika illa med mig. Sist jag var på bio var 2001, tror jag. Då såg jag Elling biggrin.gif

Föredrar att se film hemma. Den sista jag såg var nog Sideways...
aanderss
CITAT (Snöflinga @ 10-09-2007, 13:58) *
Du är lite lustig du Aanders .... startar många svara på frågor trådar och omröstningar ... MEN redovisar aldrig vad du själv tycker blink.gif Lite märkligt ....

är de? jag ser så sällan film så. jag bara somnar flirting.gif
Castea
Minns inte heller när jag var på bio senast. 2005 tror jag det var - Kalle och Chokladfabriken. Bor nästan granne med en videobutik, så det blir mest besök där istället.

Men planerar faktiskt två biobesök senare i höst:

Hairspray och Tillsammans är man mindre ensam.
aanderss
CITAT (Castea @ 10-09-2007, 16:14) *
Minns inte heller när jag var på bio senast. 2005 tror jag det var - Kalle och Chokladfabriken. Bor nästan granne med en videobutik, så det blir mest besök där istället.

Men planerar faktiskt två biobesök senare i höst:

Hairspray och Tillsammans är man mindre ensam.

sist såg jag all gors miljöfilm
vindspel
Jag har sett "Dansar med vargar" för 25:e gången. Jag vill bo och leva som en "native american", som det var förr alltså.
aanderss
CITAT (vindspel @ 10-09-2007, 20:42) *
Jag har sett "Dansar med vargar" för 25:e gången. Jag vill bo och leva som en "native american", som det var förr alltså.

tummenupp.gif

jag har sätt mitt liv som kurt minnst 20 gånger
Tezzla
CITAT (aanderss @ 10-09-2007, 20:43) *
tummenupp.gif

jag har sätt mitt liv som kurt minnst 20 gånger

Varför blir jag inte förvånad giggle.gif
aanderss
CITAT (Tezzla @ 10-09-2007, 20:54) *
Varför blir jag inte förvånad giggle.gif

ja inte vet jag coolgleam.gif
sveas trädgård
Jag såg Blood diamond med Leonardo Di Caprio. Å fy 17 va bra den va!!! Jag älskar såna där "täta" filmer som liksom suger in en i handlingen på två röda och sen sitter man där på helspänn till slutet. Ingen "hängmatta" i handlingen utan intresset på topp hela tiden! Sist jag var på bio och såg film var förra hösten och då såg jag Pirates of the Caribbian. Då var jag svårt graviditetsillamående och ville avleda mig själv. Funkade så där... Inte mycket godisprassel då inte... Nu för tiden avnjuts följdaktligen film i hörnsoffan, hopkrupen med amningskudde och bebis...
AnnammA
Shrek3 på bio igår. Tja, där var en del poänger, men i stort är nog ettan och tvåan bättre.

Hälsn

AnnA
pejori
shrek den tredje igår och angels fall idag
tycker trean var lite rörig och uppskattade ettan och tvåan bättre jag med
Rapchic
jag å pojkvännen håller på att se mortal kombat, faktiskt inge bra filmer men bra fighting scener
och dom kan det dom gör också inte som i matrix där man ser att dom inte är kampsportare
däremot så är dom inte dom bästa skådespelarna i mortal kombat, men det vet man innan man ser på dom

har sett dansar med vargar nyss också för femtioelfte gången
(brukar se den när jag är sjuk)
Piccante
Såg Al Gore´s En obekväm sanning idag. Tillförde inget nytt i sak för den gick inte in så på djupet men den var en tankeställare. Förhoppningsvis kan den fungera som en väckarklocka.
Krolliljan
Den senaste filmen jag såg var Crash, där olika människors liv vävs ihop till en spännande historia. Den gillade jag.

(Andra filmer jag gillar och gärna ser om är Sjätte sinnet och KPax. Och min favorit som jag kan se om och om igen är Måndag hela veckan. yes.gif)
krellus
Den suveräna filen Mean Girls på TV igår kväll... whistling.gif
Vad säger man... det fanns inget annat att se på.
Gosan72
Jah satt och såg Dt okända, en svensk rysare med Jacob Erickson i en av rollerna , den var ingen hit direkt utan en b-film thumbdown.gif
krellus
Flags of our fathers samt Letters from Iwo Jima. Riktigt bra.
Iwo JIma är snäppet bättre...
Alphaville
Jag var nere i källaren bland mina filmer och hittade Sneakers med Robert Redford, River Phoenix (kanske hans sista film?) och Ben Kingsley...

A
estet
CITAT (krellus @ 11-09-2007, 16:04) *
Flags of our fathers samt Letters from Iwo Jima. Riktigt bra.
Iwo JIma är snäppet bättre...

tummenupp.gif

Har bara sett Flag of... har inte fått tag på eller sett Iwo Jima på hyllan. Måste nog in till storstan. smile.gif Såg en dokumetär på Discovery om slaget på Iwo Jima för några veckor sen som var intressant.
krellus
Iwo Jima var klart bättre då man fick följa de "inblandade" japanska ungdomarna på ett personligare sätt.
Ganska gripande faktiskt...

Jänkarna såg väl japsarna som barbariska okänsliga fanatiker mer eller mindre men som det så ofta visar sig så är de lika rädda och lika unga och oerfarna...
anna_rispan
Hej...nu kommer jag med en konstig fråga. har jag skrivit nånstans att jag såg filmen om Jane Austen. har absolut ett minne av att jag satt och skrev om den men nu hittar jag inte det inlägget nånstans!!!

crying.gif unsure.gif
Pjater
Har inte sett så många filmer på sista tiden men Simpson filmen och Shrek 3 och Disturbia har jag sett ialla fall ^^
Spider pig rotfl.gif
krellus
Några av mina favoriter...

- Black Adder (släng Mr Bean i soptunnan)
- Hemma värst eller The Young Ones på engelska
- Inspector Clouseau
- Jag, Claudius serien
Rapchic
såg nyss windtalkers, var lite sugen på att se mer indianer efter dansar med vargar
krellus
Det var väl den där med Nick Cage???
Den var rätt bra.
Rapchic
japp med cage....

har just sett hot fuzz den var bra giggle.gif
Pjater
Såg precis Pathfinder, den var rätt bra ^^
anna_rispan
Alltså det är så konstigt...Jag har för mig att jags krev om filmen om Jane Austen...men det kanske blev nåt fel på internet.

Hur som helst så såg jag den tillsammans med en kompis som också gillar Jane Austen och så var min sambo med också.

Det var en intressant och fin film. Fina naturvyer och verkligt liv som beskrevs. Dessutom så fick man en bild av hur hon fick sina idéer till romaner. Helt klart sevärd!
Rapchic
igår såg jag final destination och den var inte alls så bra som jag trodde den skulle vara
jag trode antingen den skulle vara mer creeapy eller mer splatter, men det var nån dålig kombination av båda sad.gif
zaaritha
"The Temp". Isch! Tossiga fruntimmer..................
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon