Har två hoyor och nu undrar jag om de ska stöttas upp på nåt sätt, som det är nu breder de bara ut sig nedåt/åt sidorna... "Carnosa r brown" och "silver pink" heter de... Hjälp mig! Jag vet ju att det finns gott om hoya-proffs här!
drutten25
10-09-2007, 19:32
Nu är ju inte jag något jättehoyaproffs, men det är i mitt tycke 2 hoyor som bör ha en spalje att lindas runt.
Carnosan blir ju STOR med tiden, jag låter min klättra på väggen runt ett fönster och den är över 5 meter nu. Du kan spaljera den men välj en enkel spalje som det är lätt att lossa den från i så fall. Jag använde två långa bambupinnar till att börja med. Är 'Silver Pink' även den en carnosa så gäller samma råd för den. Om du berättar hela namnet annars så vet säkert de som är duktiga om det är en ampel eller spaljevariant.
Mvh
Fenja
drutten25
10-09-2007, 20:22
"Silver pink" är en publicalyx.
Tack Drutten då är det spalje som gäller precis som du föreslår! Den blir också ganska omfångsrik med tiden. Min får nöja sig med bambupinnar.
Mvh
Fenja
Tack!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.