Azola
Kan det vara tvestjärtar? Någon som vet?
Hade samma problem i blommlådan ovanför rabatten, så där fick jag kasta Tobaksblomman tidigare i juli.

** Några nya foton finns nu i mitt album på "nya huset/tomten. De är blandade bilder från inflytt till sep. Tyvärr gick bästa kameran sönder redan i våras så bilderna är inte så bra sad.gif Den mesta tiden i sommar har lagts på att försöka få lite ordning på trädgården, det var väldigt mycket ogräs, sly då vi flyttade in och bara några stackars Penseer ( 3 st) fanns... nu har det tillkommit en del wink.gif Hittade slipers på tomten så nu har jag gjort en slipers rabatt som växer .. wink.gif
Kul att ni hört av er och vill se bilder/ kramar A
[attachment=7227:Riddarsp...ss_hål__.JPG]
Tezzla
Så där ser mina också ut och har gjort länge. Hos mig tror jag det är en kombination av tvestjärtar och sniglar, men jag har inte orkat forska mer ingående i det.
Azola
Ja Tezzla ...min misstanke också. Fast äter inte tvestjärtar löss på bladen. På Riddarsporren har jag inga löss så jag är lite fundersam. Har inte sett några sniglar heller. Tack i alla fall!
Tezzla
CITAT (Azola @ 14-09-2007, 16:03) *
Ja Tezzla ...min misstanke också. Fast äter inte tvestjärtar löss på bladen. På Riddarsporren har jag inga löss så jag är lite fundersam. Har inte sett några sniglar heller. Tack i alla fall!

Tvestjärtar äter tyvärr allt de tycker är gott, d.v.s. även blad från växter. Växterna behöver alltså inte ha löss för att tvestjärtarna ska gilla dem no.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon