Towanda
15-07-2003, 19:42
En av mina kantdracenor, som jag tagit från en annan planta för några år sedan och rotat själv, har börjat tappa massor med blad. Jag ser inga angrepp och den får tillräckligt med vatten. Den börjar se rätt kal ut nu. Vad kan det vara som är tokigt med den?
Tack,
Towanda
Ljusalfheim
15-07-2003, 20:21
står den kanske i för liten kruka?
Towanda
16-07-2003, 18:08
Vet inte, hur liten är för liten? Den har rötter ända ner i botten, men det ser inte jättetrångt ut. Den kanske bara är i nån övergångsperiod, de översta bladen ser väldigt friska och fina ut.
Mvh,
Towanda
Jag har en kantdracena som jag haft i många år. Jag tror att det är så att den tappar de understa bladen när den har växt till sig en liten bit. Den har ju bara gröna blad i toppen av plantan så att säga. Min brukar tappa en hel del blad då och då och det har den som sagt gjort i många år nu och är i övrigt pigg och kry
K.
Towanda
23-07-2003, 20:37
Jo, det skulle kunna vara något sådant, för det är lite olika utseende på de friska pigga bladen och de som ramlar av. De som ramlar av kanske är lite som mjölktänder. De är smalare och spädare än de som kommer i toppen nu. Hoppas att det är så! =)
Mvh,
Towanda
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.