Full version: Bergormrot
Anki V
För en dryg månad sedan tog jag en lott och vann en bergormrot. Plantan var jätteliten och jag grävde ner den i rabatten för förvaring tills jag kommit på vad jag ska ha den till. g.gif

Förra helgen såg jag att den lilla plantan redan blommar med små rosa ”kolvar”plus att den har skickat upp minst två nya skott någon decimeter från modern. fear.gif

Kan någon berätta för mig vad ormroten passar till och om jag ska skynda mig att ta bort den innan den ”infekterar” hela rabatten.

/Anki
Fenja
Ormroten sprider sig snabbt och vitt omkring!! Jag har min i ytterkanten av en rabatt där jag kan tukta den med gräsklipparen på två håll, ena sidan är en stor sten och på högersidan får jag gräva bort rymlingarna. Det är dock ganska enkelt. Jag har tidigare haft den som solitär och jag börjar luta åt den lösningen igen!
Mvh
Fenja
Anki V
Tack Fenja thanks.gif

Till helgen ska den i en kruka modell större som jag gräver ner i rabatten över vintern.
Få se vad jag kan göra av den till våren g.gif ?

/Anki
Fenja
Den är jätteläcker och står länge i bukett så spar den någonstans wink.gif
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon