Full version: Gräs som inte gror
Cassiopeia
I somras odlade jag gräs på några fläckar på vår tomt där vi hade tagit upp stenar, och det växte upp jättebra. Det kom upp små grässtrån efter bara någon vecka.
För ca 2 veckor sedan odlade jag gräsfrön på några nya gräslösa fläckar, men det händer absolut ingenting. Tar det längre tid för fröna att gro nu på hösten eller tror ni något gått fel? Var det fel på fröna eller gjorde jag något fel när jag sådde? Jag vattnade ordentligt efter sådden men sedan vattnade jag inte på någon vecka, tycker inte det varit så varmt och torrt men fröna kanske torkade ändå? Ska jag köpa nya frön och försöka igen eller ska jag vänta och se?
Tosan
Vänta och se, nog kommer gräset.
Jag sådde igen vårt kabeldike i början av sommaren, men vi hade så torrt då så det började inte växa förrn det blivit ordentligt blött och några varma dagar på det.
Till våren kommer nog jättefint gräs ska du se, om inte förr
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon