Med risk för att jag nu får en massa skit för detta så undrar jag vad ni håller på med?
Detta är ett trädgårdsforum, syftet borde väl i första hand vara att hjälpa varandra med frågor som har med trädgård att göra?
I andra hand kan man använda det allmänna forumet till mer allmänna frågor. Men på sistone upplever i alla fall jag att följande har hänt:
1. Trådar som medvetet (eller omedvetet) är provocerande och handlar om "känsliga" ämnen (rökning, invandring, otrohet) som är som gjorda för att skapa infekterade diskussioner.
2. Forumister som istället för att strunta i ovan nämnda trådar går i gång på alla cylindrar och hjälper till att infektera trådarna till oanade höjder.
3. Forumister som tillochmed börjar med offentliga personliga förolämpningar!
Jag vill inte läsa detta! Visst, jag kan hoppa över att läsa tråden men jag kan inte undvika rubrikerna! Jag har letat efter regler för forumet, men jag hittar inga. Jag hittar heller inga inlägg från någon moderator som manar till lugn och ber folk hålla sig inom ramen för vad som är vett och etikett på ett forum.
Jag blir väldigt ledsen av att folk kan vara så elaka mot varandra och särskilt som det sker inför öppna ridåer. Visa lite hänsyn mot mej som är här för att diskutera trädgårdsfrågor tack! Måste ni vara taskiga så håll er åtminstone till PM och låt oss andra få diskutera trädgård. Någon kanske tycker att jag borde hålla käften och försöka blunda med ena ögat när jag trycker på "Nya inlägg" men så ser inte jag det. Jag ska inte behöva ducka för att någon viftar okontrollerat med armarna! Det är dessutom bara ett fåtal av forumisterna som håller på på detta viset, ni förstör för oss andra. Jag vill inte lämna Odla, för jag tycker att själva trädgårdsforumet är så bra.
Blir någon väldigt arg på mej nu och vill skriva elaka saker så var snäll och PM´a mej så att andra slipper läsa sk-en.
/Ulrica (lite upprörd för tillfället bara)

Och till ansvariga för forumet - i värsta fall få ni väl ta bort det allmäna forumet ifall folk inte kan bete sig!
Ps igen: Jag står inte på någons "sida" av dem som bråkar (fattar ingenting av vad ni snackar om)
så ni får bli arga på mej allihopa!