Lark
Hej!

Vi är tre landskapsarkitektstuderande som ska till Haparanda på studiebesök och är intresserade av att se hur och vad man kan odla i norra Sverige. Vi skulle gärna få kontakt med trädgårdsintresserade i Haparanda med omnejd och kommer mer än gärna på ett besök i Er trädgård mellan 27/9 och 29/9. Om du vill ha besök av oss eller känner till någon plats som vi borde besöka så hör av Dig!

Mvh Elin, Therese och Maja rose.gif
Margith
Inte ens med Norrlandsmått bor jag i Haparanda med omnejd, men det är samma odlingszon som min.
Ni vill se "hur och vad man kan odla i norra Sverige".... i slutet av september!! -cry-.gif
Snälla, söta, rara, i slutet av september har vi "nattat" trädgården, i väntan på första snön (om den nu inte redan hunnit komma).

Norra Sverige har massor av fantastiska trädgårdar, som borde uppmärksammas mycket mer än de gör, men de gör sig bäst i juli och augusti.
titti49zon6
nja, jag vet inte om jag nattat min trädgård direkt, inte brukar det snöa här så tidigt,
unsure.gif inte så att trädgården ligger inbäddad iallafall. Dom senaste åren tycker jag att det kan vara fint hela oktober månad,
men jag bor ju vid kusten så det kanske är lite skillnad även om det inte blommar så mycket
Jejja
Ska ni till Haparanda måste ni åka till Palogården i Vojakkala (7 km norr om Happis)!!
Där har de päronträd och plommonträd och en fin trädgård att titta på! Det var en trädgårdsskola där en gång i tiden.

Palogården
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon