Tommy
Hej på er!

Diskuterade med min far idag om hur vi tänkt placera/planera ett litet land för grönsaker mm.

När jag sa att vi funderade på att sätta hallonbuskar i en rad för att läa mot det håll som det vanligtvis blåser sa han att man får se upp med rotskotten från hallonen, att de kommer ut i landet.

Är det så? Kan man begränsa skotten i såna fall?

Tacksam för synpunkter smile.gif
KURT
Hallon är effektiva på att sprida sig med rotskott, men jag tycker att man brukar kunna dra upp dem utan något större problem. Jag vet inte om man skulle kunna förhindra det genom att gräva ner något hinder (plast/plåt-skiva ?)
Ingrid på Västkusten
Väv är itne dumt som avgräsnare och vindfång annars....elelr en spaljerad äppelhäck, en spaljerad häck med uppstamamde krusbär/vinbär etc. Kanske en häck med vinbärskordonger?
Jordärtsskockor apropos saker som sprider sig ;-)

Hälsar ingrid
Tommy
Många bra avskärmare där, men det är just hallon vi vill ha, så varför inte använda som avgränsare/vindskydd.

Någon som provat den taggfria sorten? Minns inte namnet, men vet att jag läst nånstans om att det finns.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon