Full version: the Solheim Cup
vindspel
THE 2007 SOLHEIM CUP
Den 14-16 september 2007 kommer 24 av världens bästa damgolfspelare till Tylösand för att mäta sina krafter i The 2007 Solheim Cup – ett av världens mest berömda, beryktade och prestigeladdade möten mellan Europa och USA.

Tävlingen avgörs på Halmstad Golfklubbs berömda Norra bana i Tylösand. En bana som anses vara en av Skandinaviens vackraste.

The Solheim Cup

Solheim på stan

Välkomna till min stad
aanderss
CITAT (vindspel @ 12-09-2007, 15:18) *
THE 2007 SOLHEIM CUP
Den 14-16 september 2007 kommer 24 av världens bästa damgolfspelare till Tylösand för att mäta sina krafter i The 2007 Solheim Cup – ett av världens mest berömda, beryktade och prestigeladdade möten mellan Europa och USA.

Tävlingen avgörs på Halmstad Golfklubbs berömda Norra bana i Tylösand. En bana som anses vara en av Skandinaviens vackraste.
The Solheim Cup
Solheim på stan
Välkomna till min stad

ni har snott den i från barsebäck giggle.gif
Rossi
Jag och min man ska dit och titta på fredag. Någon mer här som ska dit?
Blomstertanten
Jag kan tänka mej att hälsa på Vindspel men inte att titta på golf ! flirting.gif

Finns det nåt tråkigare än golf ? Troligen inte !!!
vindspel
CITAT (Blomstertanten @ 12-09-2007, 23:13) *
Jag kan tänka mej att hälsa på Vindspel men inte att titta på golf ! flirting.gif

Så roligt, då kan du komma till våren när det börjar blomma. tummenupp.gif
aanderss
golf är väll moderatbandy rotfl.gif
vindspel
Men tänk aanderss så många rika tjejer som kommer whistling.gif
Blomstertanten
CITAT (vindspel @ 13-09-2007, 00:03) *
Men tänk aanderss så många rika tjejer som kommer whistling.gif

rotfl.gif

Tack för inbjudan flirting.gif
Fizzgigg
CITAT (Blomstertanten @ 12-09-2007, 23:13) *

På TV är det kul, men inte för att det är golf utan för att det kan vara Göran Zachrisson som kommenterar. Den mannen ger golf en ny dimension kan man säga. biggrin.gif

Det är ovanligt att golfspelare kommer ifrån London. Där finns ju så mycket annat att göra som t.ex. äta hamburgare.

Greenen ser ut som en fläskkotlett, fast mindre...

Han svingar som en sockerbit i en telefonkiosk.

Underbara citat
Rossi
Och jag tycker att Zachrisson är en väldigt dålig kommentator....

Förutom att golf ger bra motion, frisk luft, naturupplevelser, social samverkan etc. så är det SUPERKUL!!! Dessutom är det mycket, mycket svårare än vad det ser ut på TV. Det är ju alltid så att när proffsen spelar så ser det enkelt ut (oavsett idrottsgren).

Under juni, juli och augusti har vi varit ute och spelat i snitt varannan dag. Övriga månader blir det ca. två rundor per helg. Fast vi går inte alltid 18 hål utan nöjer oss ibland med 9.

Här i Skåne kan vi i princip spela året runt men ofta blir säsongen ändå mellan mars och november så får man några månaders vila.
Carl
Hi!
Jag älskar Zacke och hans utvikningar. Är själv golf tokig. Ska inte själv till Halmstad pga att jag tror att det bli svårt att se något in denna typ av tävling
Rossi
CITAT (Carl @ 13-09-2007, 08:24) *
Ska inte själv till Halmstad pga att jag tror att det bli svårt att se något in denna typ av tävling

Jag kan berätta för dig sen hur det var! rolleyes.gif Visst är TV-sändningarna väldigt bra men det är ändå kul att uppleva atmosfären och det blir kanske sista chansen att få se Annika Sörenstam. Så på fredag är vi live i Tylösand men sen lördag och söndag kommer vi att sitta klistrade framför TV:n och titta!
aanderss
skulle vara roligare om ryder cup kom till sverige någon gång men de tror jag inte den gör.

hur dax är de slut på söndagen. sist de var i sverige var de redan vid 13 tiden bara för att de skulle tv anpasas så att en britisk kanal kunde sända en herrtävling på eftremiddagen. de kallar jag löjligt!
Rossi
Här har du tiderna:

http://solheimcup.golf.se/extra/pod/?actio...dule_instance=9

På söndag går sista bollen ut tjugo över elva och sen får du räkna ca. 5 timmar framåt. Så kanske är de klara vid halvsex på kvällen om det inte blir särspel som drar ut på tiden.
aanderss
CITAT (Rossi @ 13-09-2007, 09:47) *
Här har du tiderna:

http://solheimcup.golf.se/extra/pod/?actio...dule_instance=9

På söndag går sista bollen ut tjugo över elva och sen får du räkna ca. 5 timmar framåt. Så kanske är de klara vid halvsex på kvällen om det inte blir särspel som drar ut på tiden.

de var lite vättigare för sist gick bollen ut vid 9 då de var i barsebäck
Farbror Blå
CITAT (Rossi @ 13-09-2007, 07:25) *
Och jag tycker att Zachrisson är en väldigt dålig kommentator....

Förutom att golf ger bra motion, frisk luft, naturupplevelser, social samverkan etc. så är det SUPERKUL!!! Dessutom är det mycket, mycket svårare än vad det ser ut på TV. Det är ju alltid så att när proffsen spelar så ser det enkelt ut (oavsett idrottsgren).

Under juni, juli och augusti har vi varit ute och spelat i snitt varannan dag. Övriga månader blir det ca. två rundor per helg. Fast vi går inte alltid 18 hål utan nöjer oss ibland med 9.

Här i Skåne kan vi i princip spela året runt men ofta blir säsongen ändå mellan mars och november så får man några månaders vila.

Jag spelar inte golf, så mitt intresse för sporten är mycket ringa, men jag hpller med dejRossi, Zachrisson är ingen vidare reporter han gör om något spelet ännu tråkigare med sin viskande berättarröst, går en på nerverna..
Rossi
Ja, han avslutar sällan sina meningar och sina resonemang. Kommenterar inte speciellt mycket golf utan kommer med sina uttalanden som han verkar ha gjort en grej av. Hur kul är det i längden?

Ps. Farbrorn! Är det Müsli på bilden? *ler*
Gossen Ruda
Det skall regna och blåsa på fredag. yahoo.gif rotfl.gif

Jag är inte speciellt positiv till golfen. Allt för mycket natur har förstörts för att ett fåtal människor skall få möjlighet att banka på sina bollar. Ett av Bollebygd finaste naturområden är på gång att spolieras för en liten golfbana.
Rossi
CITAT (Gossen Ruda @ 13-09-2007, 11:12) *
Det skall regna och blåsa på fredag. yahoo.gif rotfl.gif

Vad trist att du är skadeglad .... thumbdown.gif
LadyG
CITAT (Carl @ 13-09-2007, 08:24) *
Hi!
Jag älskar Zacke och hans utvikningar. Är själv golf tokig. Ska inte själv till Halmstad pga att jag tror att det bli svårt att se något in denna typ av tävling

Jag gillar inte golf, men Zachrisson är rolig smile.gif
Blomstertanten
CITAT (Rossi @ 13-09-2007, 10:22) *
Ja, han avslutar sällan sina meningar och sina resonemang. Kommenterar inte speciellt mycket golf utan kommer med sina uttalanden som han verkar ha gjort en grej av. Hur kul är det i längden?

Ps. Farbrorn! Är det Müsli på bilden? *ler*

confused.gif unsure.gif
I mina ögon ser det ut som en katt !
tongue.gif
mamamaggan
Tycker det är kul att kolla på golf ibland , speciellt Annika Sörenstam så det är nog mycket möjligt att jag slår på TV:n.

Annars är Göran Zakrisson den stora behållningen. Helt underbara kommentarer och just att han inte avslutar meningarna tycker iaf jag är det bästa. Men så tycker jag inte att golf är livsviktigt så ...........
vindspel
Men vi har massa kul på stan också, kanske för oss som inte äger miljoner crazy.gif
Välgörenhetsauktion i samband med Solheim på Stan
Var med och bjud på kända idrottsprofilers personliga saker.

Pengarna går oavkortat till World Childhood Foundation, grundad av Drottning Silvia.
Auktionen stängs kl 14.30 söndag den 16 september, i samband med att The 2007 Solheim Cup avslutas.

Här är direktlänk till auktionen på Tradera/Ebay:
http://www.tradera.com/auktioner/childhood

-------
Fredag den 14 september

12.00 – 20.00 Äventyrsgolf med 6 hål på Stora Torg
12.00 – 20.00 Hole in One Challenge - En flytande golfgreen på Nissan
12.00 Golfen sänds direkt från Storbilds-TV på Stora Torg
12.00 – 19.00 Fun park på Bastionen för alla barn. Motorcyklar, studsmattor och hopptorn
18.45 Sia Glass presenterar de tre finalisterna i Den Gyllene Glasskopan – tävlingen
där Halmstads krögare tävlar om att göra den bästa glassdesserten
19.00 Music live on Stage med bl.a. Bleecker och Sara Löfgren.

Lördag den 15 september

12.00 – 20.00 Äventyrsgolf med 6 hål på Stora Torg
12.00 – 20.00 Hole in One Challenge - En flytande golfgreen på Nissan
12.00 Barnkalaset startar, invigs av Childhoods generalsekreterare
Gunilla von Arbin. Krönleins bryggerier bjuder alla barn på läsk
12.00 – 15.00 Glasstävling för alla barn. Vinn din vikt i glass och ett besök med familjen
på Sia Glass fabrik
12.00 – 19.00 Funpark på Bastionen
12.00 Golfsändningen startar på Storbilds-TV
13.30 Mojje Stora Torg
14.15 Mojje skriver autografer och ställer upp för fotografering
14.30 Modeshow med Halmstad City
16.00 – 16.45 Liverpool Stora Torg
16.45 Sia Glass korar vinnaren av Den Gyllene Glasskopan Stora Torg
17.00 - 17.30 Hamburgarna Stora Torg
17.45 - 18.15 Rattlers Stora Torg
18.30 - 19.00 Rockom scen Stora Torg
19.15 - 20.15 Liverpool scen Stora Torg
21.00 Konsert Mozart Requiem, S:t Nikolai kyrka

Söndag den 16 september

12.00 – 18.00 Äventyrsgolf med 6 hål på Stora Torg
12.00 – 18.00 Hole in One Challenge - En flytande golfgreen på Nissan
12.00 Golfsändningen startar på Storbilds-TV
12.00 – 18.00 Funpark på Bastionen
14.30 Välgörenhetsauktionen för World Childhood Foundation stänger

Halländskt småplock varje dag
Stefan Holmström och Signerat Halland serverar Halländska smårätter i
serveringstält på Stora Torg samtliga dagar. Öppet torsdag kl.15.00 - 22. 00,
fredag – lördag kl.12.00 – 24.00, söndag kl. 12.00 - 16.00.

World Childhood Foundation
I deras informationstält på Stora Torg kan du få mer information om vad organisationen gör för barn här i Sverige och i hela världen. Grundare är Drottning Silvia. Här kan du köpa Childhoods armband. Varje pärla har en egen färg och beskriver en artikel i barnkonventionen. Pärlorna och Childhood vill påminna dig om allas rätt till en barndom.

Oj då, ingen elefant för dig att rida på AAnderss laugh.gif
Gossen Ruda
CITAT (Rossi @ 13-09-2007, 11:38) *
Vad trist att du är skadeglad .... thumbdown.gif

Bara lite. Jag tycker också synd om alla som kommer för att spela och titta på. Men en golftävling i september i Sverige? Mest nitlotter i det lotteriet.
Ewa L
Jag tyckte en gång i tiden att Zacke var en underhållande kommentator, men det gör jag inte längre! Senast höll jag på att bli galen på hans ovidkommande dravel! ranting.gif

Hoppas verkligen det blir någon annan i helgen. För titta, det kommer jag att göra!! yahoo.gif
Älskar golf i alla former: Spela själv, titta IRL och TV.
aanderss
CITAT (Ewa L @ 14-09-2007, 07:30) *
Jag tyckte en gång i tiden att Zacke var en underhållande kommentator, men det gör jag inte längre! Senast höll jag på att bli galen på hans ovidkommande dravel! ranting.gif

Hoppas verkligen det blir någon annan i helgen. För titta, det kommer jag att göra!! yahoo.gif
Älskar golf i alla former: Spela själv, titta IRL och TV.

ja svt har ullfbåpge

Kommetatorer: Christer Ulfbåge. Experter: Catrin Nilsmark, Filippa Helmersson, Ove Sellberg.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon