Full version: Nyanläggning
novagirl
Hej, alla trädgårds fantaster, nu är jag i stort behov av planerings hjälp. Planerar att till våren göra om mitt blomland som går längs med ingången på södersida. Jag kommer att ta bort alla gamla växter, byt ut jorden och plantera helt nya plantor. Rosor vill jag förstås ha längs med hela landet. Frågan är: vad sätter jag bakom dom? Har tidigare provat med flox, jättevackert men dom breder ut sig för mycket, så rosorna nästan kvävs. Är det någon som kan hjälpa mig? Det aktuella landet är torrt så det är i behov av ständig vattning när det är varmt. Tacksam för svar.
Fenja
Stormhatt och riddarsporre kanske kan vara ett alternativ, vilka färger har du tänkt dig?
Mvh
Fenja
vindspel
Vad sägs om stockros t ex

och rosenvival
kerstin z5-6
och vilka rosor hade du tänkt dig ? rabatt rosor ? det finns ju så många fler sorter smile.gif
Alexander-VG-zon3
rosor och kryddor är ju alltid fint tillsammans . vilken zon bor du i ?
novagirl
Oj va mycket härliga ideer ni kommer med. smiley_small_hug.gif Jag bor i zon 4. Jag hade tänkt mig polyanta rosor ca 60-70cm höga. Röda och gula rosor tycker jag skulle vara vackert, alternativt lila och gula, jag har väldigt svårt att bestämma mig. Riddarsporre ,stockrosor och olika kryddor alla era förslag tycker jag är lika intressanta. confused.gif Jag älskar ju alla slags blommor så ibland blir det lite för många sorter i mina land. Nu måste jag nog försöka rita upp land med era olika förslag, för att se vilket som jag faller mest för rolleyes.gif Tack för era olika förslag. // Novagirl
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon