Då mitt paket från Odla kom i veckan så ska jag plantera ned alla lökarna i helgen. Men vill nog sätta dem i lökkorgar..eller kan man använda ngt annat som lökkorg?
Discogiraffen
15-09-2007, 18:25
Små (och ganska få, antar jag) kanske man kan sätta i physalis-lådor, du vet de där fyrkantiga i plast. Fick också mina lökar idag och har härjat runt och planterat, trots halv storm! Insåg att jag köpt lite för många, hade lite svårt att hitta plats åt alla... Men det är ju ett angenämnt problem.
Åsa, mälardalen zon 2
15-09-2007, 18:31
Man måste inte använda lökkorgar, jag har inte en enda och jag har tusentals lökar.
Lökkorgar är nog mest lämpliga ifall man har lökar som icke är härdiga = måste grävas upp till hösten och förvaras frostfritt. Eller om man har trångt i trädgården och man då måste gräva upp lökarna under sommaren för att få ner sommarblommorna. OBS! Alla lökar klarar inte av att grävas upp och förvaras under sommaren.
CurlySue
17-09-2007, 13:53
funderar även på att använda turkiska-yoghurtburkar att plantera lökarna i. sen till våren när de börjar vissna, tänkte jag flytta dem till en pallkrage så de kan vissa i lugn och ro.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.