*Ulrica*
Jag är inte så lite stolt över mina fröpåsar, så jag måste ju visa dem! biggrin.gif

Titta här!

Tyvärr har jag ingen färgskrivare för då skulle jag kunnat haft en bild av blomman också.

Jag ska nämligen vara med på något som heter Fröbibblan som finns på AoT. Det är ett system där man byter fröer med varandra. Då ville jag ha lite fina påsar. Sen tänkte jag ta med mej lite fröer på tisdag, till Kungälv också.
Läs mer om fröbibblan här!
skogstroll
Gud vad smart!!! har redan satt igång att producera påsar (de blir nog snyggare när man fått öva...), nu måste jag hem och plocka frö!!! bravo.gif
CurlySue
tack för tipset. ska också pyssla lite sådana till mina fröer.
Floppy
tummenupp.gif ...super snygga...
Margith
Jag är lat.. jag vet...
Mina fröpåsar gör jag av papper från en kub noteringspapper.
De är 9x9 cm.
Ett sådant blad viker jag tvärs över så att det blir en trekant.
Sen viker jag höger och vänster snibb mot varandra och trycker till. Flärpen som blir över viker jag ner som "lock".
Locket låser jag genom att stoppa ner det i den yttersta snibben.
Ska fröpåsen skickas med post, låser jag locket med en liten tejpbit, för säkerhets skull.

Fröpåsen viker jag på mindre än 3 sek, men fröpåsen blir så liten att jag inte får plats med några långa så-anvisningar. Jag får vara glad om hela namnet faktiskt ryms smile.gif

Och är det så att du vill skicka väldigt stora fröer, så fungerar inte mina fröpåsar. Då måste du vika påsen från en pappersbit som är betydligt större än 9x9 cm.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon