Full version: Jättedaggkåpa.....
Anki V
Hur i hela friden samlar man in frön från jättedaggkåpa?
Går det överhuvudtaget g.gif ?

Jag har tänkt fröså några plantor (ganska många) som ska fungera som markäckning under djävulsbuskarna. Det känns lite fånigt att behöva köpa frön när jag har flera blommande plantor.

Jag har under hela september försökt få tag i frön no.gif ....att de är väldigt små och att det bara blir ett frö/blomma har jag förstått.

/Anki
ingrid fuxwall
Har aldrig kommit på tanken - gräver bara upp det som moder natur hjälpt mig att föröka
Anki V
Opps..jag kanske har sterila plantor för jag har aldrig hittat några "självsådda" heller ohmy.gif
Jag har förökat mina genom delning men nu behöver jag så pass många att de inte går att dela i så små delar smile.gif .

/Anki
e_sedell
Fungerar det inte att klippa av hela själken och lägga på tork? Tänkte själv göra så. Vet dock inte om de hunnit trilla av, hoppas inte de.
MariaS
Mina plantor självsår sig såpass att det t.o.m. finns plantor i komposten. Varje vår brukar jag gräva upp och slänga ett hundratal!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon