Full version: armeringsjärn
lindås
Hej!

Jag är på jakt efter armeringsjärn som jag ska binda upp mina klätterväxter på. Vet någon var man kan köpa sådana?

thanks.gif
EKLO
Jag har köpt armeringsjärn på en skrot där de hade försäljning i anslutning, det blir ganska billigt. Har också sett på stora Bauhaus, säkert finns det därför också på andra storfirmor typ Granngården och sådant - skulle jag tro.

mvh Eklo
Tosan
Vilken jänrhandel eller byggvaruhus som helst borde ha
Tobe3
När du köper ameringsjärn så har du en skiss med dig hur du skall ha dem i trädgården.

Det är lättare att klippa dem på byggvaruhuset (om de har stor bultsax) än försöka såga/klippa hemma. De är också ganska stora, så det går lättare att transportera i färdigklippta bitar.
lindås
Tack för det! Är det någon som har lite inspirationsbilder på hur man kan använda armeringsjärn i trädgården? Har försökt att använda sökfukntionen på forumet men hittade tyvärr inga bilder!

smile.gif
Akirlu
CITAT (lindås @ 16-09-2007, 21:31) *
Tack för det! Är det någon som har lite inspirationsbilder på hur man kan använda armeringsjärn i trädgården? Har försökt att använda sökfukntionen på forumet men hittade tyvärr inga bilder!
smile.gif

Jag har ingen bild men jag har gjort stöd för hallonen. 2 st parallella "pinnar" ca 170cm höga, vid toppen en tvärgående "pinne" ca 50cm och 40cm nedanför en likadan tvärgående. Jag gjorde 2 st sådana som jag ska ha på varsin sida av hallonhäcken och som jag förbinder med tvättlina. Jag tar bilder och lägger upp så fort all är på plats!
Du kan göra en rosbåge eller något annan typ av växtstöd.
kerstin z5-6
fast skilj på armerings järn -som är de långa pinnarna -och armeringsNÄT som är matta av rutor som köps i bit
johannea
Här är en bild från mej, tyvärr ser det ju hemskt ut me "åkern" i bakgrunden, men du ser ju ställningen iaf whistling.gif [attachment=25278:juli_007.jpg]
linvik
Jag vill också ha inspirationsbilder! Jag har börjat en svetskurs och har ännu bara gjort ett pionstöd!

Pionstöd
KURT
Jag har sett att endel skyddar mot de vassa spetsarna genom att sätta på gardinknoppar i metall :

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon