Full version: olika växter ute
malin72
jo jag undrar så här....den vanliga verbenan som nu fortfarande står i blom ute...kan man ha den som krukväxt unsure.gif det är ju så lätt att ta sticklingar från och känns så fel att kasta bort det som lever när man vet att snart tar kylan dom dunno.gif

och denna rotar sig väldigt lätt i vatten...kan man ha den inne?????

[attachment=7471:blandat_06_742.jpg] den växte helt enormt och släpar nu i backen whist.gif

sen så såg jag att helen i piteå svarade något i aot ang att övervintra diamond frost denna....hur och vad gör man då dunno.gif
[attachment=7472:blandat_07_301.jpg]
kerstin z5-6
Du har ju lysrör -du kan nog övervintra vad du vill smile.gif men vissa anueller här -är perenner i sitt naturliga land-de går således bra att övervintra -vissa klarar tom krukväxtliv -i fönster -medan de med kort livslängd som ger massor av frö i stället -inte funkar att ta in
ex solrosor

malin72
jo det med övervintring har vi ju sätt hur bra det går för mig -cry-.gif måste ha någon som slår mig på fingrarna när jag vill vattna som alla andra "vanliga" krukväxter....

den där hängande saken som jag glömt vad den heter rtfm.gif varför ska jag glöma att skriva ner era svar ranting.gif kan man ha den som växt som sitter på väggen tro och hänger ner med en växt lampa i spot över den g.gif

och verbenan som är så fin ute varför finns den inte som krukväxt till fönster tex..jag menar det finns väl någon fin förklaring till varför den inte är krukväxt
kerstin z5-6
Därför att de flesta krukväxter vi har är naturliga i klimat + 20 året runt -fast inte ens de mår bra av vintermörker i fönster .. ..
uteväxter -trivs bäst ute -många måste ha vintervila för att blomma bra tex ..
testa ! lämnar du tex verbenan ute dör den ju i vilket fall
malin72
mm tack för svar thanks.gif testing testing då giggle.gif
Alexander-VG-zon3
vilken verbena har du ?+ häng eller jätte ? , jätte är perenn i milda delar och fröar av sig .
malin72
CITAT (flaxss @ 17-09-2007, 14:05) *
vilken verbena har du ?+ häng eller jätte ? , jätte är perenn i milda delar och fröar av sig .

nä den vanliga häng verbenan smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon