Alba
Hur lägger man in en skärmsläckare med egen bild.

Jag har haft det förut och brukade byta bild i gamla datorn.

Har nu snurrat runt och letat. Hittar kontrollpanelen och skärmsläckare men där kan man bara välja förutbestämda.

[attachment=7476:Arg___ka...t_datorn.gif]

Gillan
Nu kan jag ha fel, men jag tror du kan högerklicka på den bilden du vill ha och så kommer det upp som alternativ att lägga till som skärmsläckare eller använd so skrivbordsunderlägg. Lycka till tummenupp.gif
Alba
När jag högerklickar på bilden får jag bara upp "använd som skrivbordsunderlägg"
Gillan
CITAT (Alba @ 17-09-2007, 12:35) *
När jag högerklickar på bilden får jag bara upp "använd som skrivbordsunderlägg"

Ja, och om du gör det, klickar på den alltså, så får du upp den på skrivbordet/skärmen..............promise yes.gif tummenupp.gif
Alba
[attachment=7480:Dator_sk...torn_arg.gif]

Alltså är det jag som är trög så här på måndagmorron. confused.gif

Men då får jag bilden på skrivbordet bara.

Jag vill ha en bild som skärmsläckare dvs den bilden kommer upp efter en viss tid som jag bestämt.

Jag har hittat hur man gör skärmsläckare med bildspel ur en mapp men inte hur man får en fast bild.
KURT
CITAT (Alba @ 17-09-2007, 11:57) *

Jag vill ha en bild som skärmsläckare dvs den bilden kommer upp efter en viss tid som jag bestämt.

Jag har hittat hur man gör skärmsläckare med bildspel ur en mapp men inte hur man får en fast bild.

Men det borde väl gå att göra bildspel med bara en bild?
Gillan
CITAT (Alba @ 17-09-2007, 12:57) *

Nej, Alba, det är inte du som är trög! Det är jag som inte fattar vad du frågar om sweatingbullets.gif ,.............du ville ju ha en skärmsläckare! Inte en skrivbordsbild slap.gif . Förlåt blush.gif , hoppas nån annan kan hjälpa dig. nån som den här idea.gif funkar lite bättre hos.
Alba
Hi hi Gillan....ja inte fungerar där här idea.gif hos mig heller.
adamos

Så här använder du egna bilder som skärmsläckare
Kontrollera att du har minst två bilder i en mapp på datorn. Du kan hämta dessa bilder från en digital kamera eller skanner, eller kopiera dem från Internet eller en bifogad e-postfil.
Öppna Bildskärm på Kontrollpanelen.
Klicka på Bildspel för Mina bilder i listan under Skärmsläckare på fliken Skärmsläckare.
Klicka på Inställningar och ange den mapp som innehåller bilderna, definiera bildstorlek och ange andra alternativ.
Obs!

Så här öppnar du Bildskärm. Klicka på Start, klick på Kontrollpanelen, klicka på Utseende och teman och klicka sedan på Bildskärm.
Verktyget Bildspel för Mina bilder bläddrar genom alla bilderna i mappen.
När du har angett en skärmsläckare startas den automatiskt när du inte har använt datorn under ett visst antal minuter. Ange antalet minuter i Vänta.
Klicka på Exempel när du vill visa hur den markerade skärmsläckaren ser ut på skärmen. Flytta musen eller tryck på en tangent för att avsluta testet.
Alba
Jag har gjort som du beskriver.

När jag väljer Bildspel för Mina Bilder så blir det ju Bildspel dvs den kör alla bilder i min mapp.

Var anger jag att det är en specifik bild jag ska ha som skärmsläckare.

Jag känner mig mer än lovligt trög idag. ranting.gif

Jag borde kanske övergå till att mata duvor. giggle.gif
Gillan
Men du! Du kanske kan flytta den bild du vill ha till en egen mapp? Då kanske det fungerar idea.gif ................. giggle.gif
Alba
CITAT (Gillan @ 17-09-2007, 14:13) *
Men du! Du kanske kan flytta den bild du vill ha till en egen mapp? Då kanske det fungerar idea.gif ................. giggle.gif

Jaa det borde ju fungera....ska testa. Men nog bode det gå på annat sätt.
Alba
Jaaaaa Gillan.....det funkar.[attachment=7487:Tack_lyf...å_hatten.gif]

[attachment=7486:Yesss___..._smileys.gif]
Gillan
CITAT (Alba @ 17-09-2007, 14:34) *
Jaaaaa Gillan.....det funkar.[attachment=7487:Tack_lyf...å_hatten.gif]

[attachment=7486:Yesss___..._smileys.gif]

laugh.gif , Grattis!..............alla vägar bär till Rom..............eller hur var det nu egentligen g.gif ...............visst ja, bildskärmen var det giggle.gif
Alba
Bildskärm [attachment=7489:Förvånad.gif]

Ja kanske....[attachment=7490:Grubblande.gif]

Hmmmmm...........[attachment=7491:Hmmm___tänker.gif]

Laaaalllllllllaaaaaa[attachment=7492:Retas_rä...t_tungan.gif]

[attachment=7493:skrattan...liggande.gif]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon