Netha
Sover sååå sött. wub.gif (balkongstolpen)

[attachment=7507:talgoxe_...sovplats.jpg]
två tim senare, fotade med blixt
[attachment=7508:Två_tim_...ed_blixt.jpg]
Biggan_
Nä, så söööt! wub.gif
Netha
CITAT (Biggan_ @ 17-09-2007, 22:23) *
Nä, så söööt! wub.gif

Visst är den wub.gif
Tittade precis ut och ser att den fortfarande sover sååå sött.
Idag fyllde vi alla automater och hängde 4 st extra talgbollar i rönnen..
det blev omedelbart rusning till matborden. smile.gif
Biggan_
CITAT (Netha @ 17-09-2007, 22:26) *
Visst är den wub.gif
Tittade precis ut och ser att den fortfarande sover sååå sött.
Idag fyllde vi alla automater och hängde 4 st extra talgbollar i rönnen..
det blev omedelbart rusning till matborden. smile.gif

Mätt, belåten och sömnig då! biggrin.gif
Gossen Ruda
Fåglarna försöker alltid hitta sovplatser som är undanskymda så att nattens rovdjur inte hittar dom. Jag hade ofta talgoxar som satt längst upp på stolparna på verandan där det fanns en liten avsats. Tyvärr blev jag tvungen att spika dit en träbit så att avsatsen försvann för dom satt och sket där under natten. sad.gif sick.gif
Netha
CITAT (Gossen Ruda @ 18-09-2007, 07:50) *
Fåglarna försöker alltid hitta sovplatser som är undanskymda så att nattens rovdjur inte hittar dom. Jag hade ofta talgoxar som satt längst upp på stolparna på verandan där det fanns en liten avsats. Tyvärr blev jag tvungen att spika dit en träbit så att avsatsen försvann för dom satt och sket där under natten. sad.gif sick.gif

Förstår dig, vi har skit på balkong och altangolv och måste därför spola av golven varje dag.

Iaf så köpte vi idag 10 påsar nötter och 10 påsar á 4 talgbollar på ÖB... kostade bara 100kr och går åt som smör i sol. smile.gif
Solrosfrön verkar vara bristvara just nu... har letat i flera butiker men alla säger att de beställt men inte fått.

Wilmer
Så söt!!
WIlma
Chamomille
CITAT (Gossen Ruda @ 18-09-2007, 07:50) *

Det där med skit är inte roligt. Vi har en d...la massa skator som sitter på vårat verandaräcke och skiter dagarna i ända giggle.gif . Dessutom är det blått skit. Varför ska dom sitta på vårat räcke och hur blir man av med dom? Visar man bössan så försvinner dom ju fort som f..n...Men sen sitter dom där igen...
Myosotis
Vi hade också talgoxar som satt och sov under taket och sket ner på balkongen. Satte upp en liten träskiva under som skulle fånga upp skiten. På denna häckade sen ladusvalor som sket ner på balkongen.
Gossen Ruda
CITAT (Myosotis @ 04-10-2007, 21:42) *
Vi hade också talgoxar som satt och sov under taket och sket ner på balkongen. Satte upp en liten träskiva under som skulle fånga upp skiten. På denna häckade sen ladusvalor som sket ner på balkongen.

laugh.gif Man borde inte skratta men kan inte låta bli. Djur gör sällan som man önskar. En regissör sa en gång att man skall aldrig ha med djur eller småbarn i filmer för dom gör aldrig som man vill.
Anki på Öland
Har undrat vem som rivit ut små isoleringsbitar ur taket utanför min ytterdörr. Undrade lite om det kanske var möss eller vad det kunda vara.

[attachment=8826:vägg.jpg]

Ikväll tog jag "boven" på bar gärning......

[attachment=8827:talgoxe.jpg]

Anki
Netha
Åh... den lill* behövde isolermateriel till vinterbostaden. wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon