Full version: Förvaring av tomater
Floppy
Jag har satt 3 krukor med tomaten 'Tiny Tim' och nu börjar alla 3 att få väldigt många mogna tomater samtidigt...förra året satte jag också 3 st men de mognade eftrsom...och jag han å äta eftersom...men i år så hinner jag inte med...ska jag äta i samma takt som de mognar så sprutar det snart tomater ur öronen på mig...

Så är det nån som vet hur man förvarar dem på bästa sätt för att klara lång hållbarhet så vore jag tacksam om ni ville delge det med mig???
MariaS
Vissa sorter har själva en lång hållbarhet. Om du förvarar tomaterna i kylskåpet, bör du inte göra det ihop med andra grönsaker eller frukter. De har en förmåga att "avliva" varandra. Annars brukar jag stoppa överflödet i matberedaren och grovhacka tomaterna med lite färsk basilika och frysa in i lagom portioner. Perfekt att bara ta upp till köttfärssås och grytor.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon