Jennika
[attachment=7528:paddat_klart.jpg]

Nu är allt färdigt för växthuset. Har lagt grus och paddat och byggt fast ramen i plintarna. Men hur ska jag fortsätta?
I växthuset ska jag ha plattor likaså vid sidorna av växthuset, alltså sand under. Tanken är ju att plattorna ska komma i nivå med gräsmattan på den högra sidan. På den främre rundade delen ska det vara fint grus av något slag och kantsten runt kanten. Mitt problem är ju att gräsmattan lutade väldigt mycket mer (som ni ser på bilden), därför har vi höjt på ena sidan. Planerar någon form av rabatt mellan gräsmatta och växthusplats. Hur går jag tillväga? Hur ska jag få kantstenarna att sitta på plats innan jag bygger upp rabatten, har väldigt mycket jord över efter grävningen. Förslag och råd önskas. Gärna även tips på passande perenna växter.
Dealer
Gör en blandning av s.k. jordfuktig betong (ca 4 delar jordfuktigt grus och 1 del cement) under plattorna vid kanten mot gräsmattan/rabatten då sitter kantstenen på plats tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon