Full version: Persikoskörd
AnnammA
Vilket persikoår det har blivit!!!(Som tröst mot den uteblivna äppleskörden...)
Nästan ingen krussjuka heller i år...(Persikoträd kan få det på bladen. Det ser tråkigt ut, men mitt träd brukar repa sig rätt så snabbt.)
Sorten är Anna Helena, om ngn undrar. Smaken, ja det går ju inte att jämföra med de köpta!!!

Persika.JPG

Persikoskörd.JPG

Hälsn

AnnA
stennie
Wow ! va gott det ser ut !!!

Längtar till mitt träd börjar bära frukt, i våras hade det säkert ett hundratall små kart men dom blåste av i en storm -cry-.gif
Alexander-VG-zon3
åhhh så gott det ser ut ,, och vackert hoppas mitt eget kan få frukter nån gång, det blommade och började bra men sen kom ohyra och åt upp det
MariaS
Det bästa på året. Från det att det blommar, tills man suger i sig frukten wub.gif bravo.gif tummenupp.gif wub.gif
AnnammA
Jo, fast så här många som i år har det aldrig varit förut!

Hälsn

AnnA

Fera
Hej

oj vilken skörd! Ser läckert ut!!!!!!! Mitt persikoträd, "Frost" gav ca 30 persikor i år, alla jättegoda, förra året gav det ca 15 st. Så det tar sig. Hur är det med härdigheten på Anna Helena, jag har inte lika goda förutsättningar som du. Jag bor i zon 3.
AnnammA
CITAT (Fera @ 23-09-2007, 02:26) *
Hej

oj vilken skörd! Ser läckert ut!!!!!!! Mitt persikoträd, "Frost" gav ca 30 persikor i år, alla jättegoda, förra året gav det ca 15 st. Så det tar sig. Hur är det med härdigheten på Anna Helena, jag har inte lika goda förutsättningar som du. Jag bor i zon 3.

Av vad jag förstått så blommar "Anna Helena" lite senare på våren, därav skörd lite senare på sommaren... Vårt träd är spaljerat mot en södervägg, och det har väl också viss betydelse.
Men jag har varit sugen nu ett tag på att köpa hem ett "Frost" också, och plantera det friväxande. Vi får se...

hälsn

AnnA
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon