Full version: Stenshuvud aug
AnnammA
Strandkonst från en strandpromenad på Stenshuvud(Österlen, Skåne) i somras.
Strandkonst

Hälsn

AnnA

skogstroll
Åh vad fint - längtar dit!!! smile.gif
Alba
En fin bild att minnas sommaren som gick.

Åh vilka fina stenar. Jag älskar stenar. Skulle tänka mig en semestertripp till Österlen bara för att plocka sten.
Gossen Ruda
Undrar om stenkleptomani är en kvinnlig egenskap? Varje gång vi hade varit i Skåne samlade alltid mamma stenar till sin redan stora samling. För att inte tala om när vi varit på Öland en vecka. På hemresan knäade bilen under vikten från alla "vackra" och intressanta kalkstenar.
mamamaggan
Vilken härlig bild ! Längtar " hem " till havet , suck!
AnnammA
Det var i mitten på augusti, och sommaren gjorde en liten visit. Vi åkte med några av våra vänner med barn ner till Stenshuvud, och gick guidad tur på en av ängarna och längs stranden(vill jag verkligen rekommendera!!!)
Barnen badade(nästan jag med...) och vi grillade( i medtagna grillar) på stranden. En härlig karamell att spara på till höstblåsten och mörkret slår till, eller hur?
Och här lite fler foton tagna samma dag, som visar vilken variation det finns på Stens Huvud.

Konst Stensh.JPG

Skog Stensh.JPG

Strand Stensh.JPG

Hälsn

AnnA

PS!
Stenshuvud räknas som nationalpark, och därför får man varken plocka blommor eller sten i parken.
DS.
mamamaggan
Vilka bilder !

Men varför , varför bor jag inte vid havet i Sydsverige ?
Piccante
CITAT (mamamaggan @ 18-09-2007, 15:24) *
Vilka bilder !
Men varför , varför bor jag inte vid havet i Sydsverige ?

Precis ! varför bor man inte så? Får ju lust att flytta till österlen när man ser så fina bilder.
mamamaggan
Var på semester i Skåne för ett par år sedan och jag blev förälskad i landskapet , speciellt i Ystad. Men så längtar jag ständigt hem till havet.
AnnammA
Jo, det är något visst att bo vid kusten...Fast i somras blev vi snuvade på vädret, så det blev inte så mycket sola&bada och ljumma hamnpromenader med titt-in på hamnkrogen... (Å andra sidan har de andra årstiderna också en viss charm...)
Hälsn
AnnA
Gossen Ruda
Man får dock inte bo FÖR nära havet för stormarna knaprar en bit av kusten varje år.
Ciczi
CITAT (Gossen Ruda @ 19-09-2007, 07:43) *
Man får dock inte bo FÖR nära havet för stormarna knaprar en bit av kusten varje år.

Då tar havet rangerbangården först så det är grönt så länge den står kvar... biggrin.gif

Ciczi
renate
Härliga bilder Anna,jag var där för ett par år sedan med sonen,vi körde rund hela kusten.
Då sonen med familj bor i Skåne åker jag ner med jämnar mellanrum,men nu bor de en bit från havet.
amaira
Ååååhhhh så underbart ... *suckar djupt* wub.gif

CITAT (Gossen Ruda @ 18-09-2007, 12:56) *
Undrar om stenkleptomani är en kvinnlig egenskap?

blush.gif

Stenkleptomani ... visste inte att det fanns ett namn för det...
Lars-Olof Arvids
Jättefina bilder, Anna! Stenshuvud är en underbar plats som jag besökte för ett par år sedan. Och visst är stenkleptomani en kvinnlig egenskap. Mamma älskar att plocka stenar, men själv nöjer jag mig med att titta på dem där de ligger. smile.gif

Olle
AnnammA
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 01-10-2007, 11:38) *
Jättefina bilder, Anna! Stenshuvud är en underbar plats som jag besökte för ett par år sedan. Och visst är stenkleptomani en kvinnlig egenskap. Mamma älskar att plocka stenar, men själv nöjer jag mig med att titta på dem där de ligger. smile.gif

Olle

Och på Stenshuvud får man inte plocka hem några stenar, eftersom det är en nationalpark och allt är fridlyst.
Men du kan ju åka ner till stranden vid Kivik eller Vitemölle...

Hälsn

AnnA

PS!
Roligt att du gillade bilderna.
DS.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon