Tosan
Nu har jag äntligen hittat några perenner som jag skulle vilja som utfyllnad i blombänken. Glad i hågen kollar jag allsköns fröfirmor på nätet men icke... Några av dem finns att köpa, men andra är hopplösa att hitta annat än som planta i 3-pack *suck* Precis min otur, jag som ville driva upp dem själv... crying.gif
Får övertala min mor eller min syster om att de måste ha minst en sån av varje angel_not.gif
kerstin z5-6
Vilka ?? smile.gif
Tosan
Veronica spicata `rotfuchs`och `romiley purlpe´ alltså röd och blå axveronika. Hittar massa andra men inte just den, den passar bra i höjd och allt...
Och så var det potentilla atrosanguinea, Blodfingerört.
Sen var det nån fler åxå, men den gick att köpa i 1-pack relativt billigt.
Men det är ju så frustrerande när man väl har bestämt sig crazy.gif
kerstin z5-6
hehe.. jelitto -har du kollat dem -hur hög ska veronican vara ?? och stäppsalvia då ?
Tosan
Nej de hade inte, inte just de här iaf, men några andra spicata-nånting. De här blir 25-30 cm.
Stäppsalvia, det ska jag titta på smile.gif
kerstin z5-6
Annars är ju veronica spicata den blå formen -från jelitto mkt vacker -har silvergrått bladverk och är 15- 30 cm hög här:)sibersee är särskilt "silvrig" Blå blom

Rosa stäppsalvia är jättefin till
Tosan
Mmm, det finns några sorter stäpsalvia som skulle kunna funka iofs...
men den röda och blå axveronican skulle göra av sig bra om de stod tillsammans... g.gif Ska kolla lite mer senare, nu är det dagishämtning smile.gif
Tack för tipset! biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon