Full version: bränd hönsgödsel
Preussen
igår så köpte jag bränd hönsgödsel på säck från krutmöllans hönsgård. tyvärr har jag inte telefonnumret här men det var genom en annons i söndagens sydsvenska dagblad som jag fick reda på det. gödseln säljs i 125l säckar.
KURT
Ett utmärkt exempel på hur de lyckas förädla något som för de flesta höns- och gris-ägare bara är ett stort problem!
Gurkan
CITAT (Preussen @ 19-09-2007, 08:37) *
igår så köpte jag bränd hönsgödsel på säck från krutmöllans hönsgård. tyvärr har jag inte telefonnumret här men det var genom en annons i söndagens sydsvenska dagblad som jag fick reda på det. gödseln säljs i 125l säckar.

Tack för tipset ! Vi kommer att behöva en del till våren när vi drar igång på våra nya 1,5 hektar ! coolgleam.gif
Preussen
men gurkan, har du gått o blivit kulak? giggle.gif
Gurkan
Fick kolla Wikipedia efter "kulak" ... smile.gif

Får nog sälla mig till skaran "småodlare" ... iaf. om jag jämför med mina nya grannar.

*får inte ens köpa en traktor för sambon no.gif *
Preussen
CITAT (Gurkan @ 26-09-2007, 15:42) *
Fick kolla Wikipedia efter "kulak" ... smile.gif

Får nog sälla mig till skaran "småodlare" ... iaf. om jag jämför med mina nya grannar.

*får inte ens köpa en traktor för sambon no.gif *

off topic, det är ju farligt att inte ha en traktor när man har så mycket jord. klart du ska ha dig en veteranare smile.gif

men jag tror väl att där bör finnas ett hönseri lite närmare er som kan släppa till litta skit.

vet någon fler ställen som säljer gödsel i skåne så skriv på. kanske starta en ny tråd?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon