Fick se att mina Krasseblad var nästan helt uppätna. När jag kollade närmare var det massor av larver som kryllade omkring de var Grön Gul Svarta ganska smala men i massor. Vad är det för Larver? Går de på annat än Krassen (har inte sett dem någon annanstans) och hur blir jag av med dem????
Ingen som vet????????????????
Det är mycket lättare att artbestämma om man har en bild. Vet man dessutom inte hur stora de är, hur många ben de har eller andra kännetecken, så är det nog ganska omöjligt.
Gossen Ruda
20-09-2007, 08:37
Misstänker starkt kålfjärilslarver.
Vet också att det är mycket enklare med en bild problemet är ju bara att jag sitter ute på stugan med världens mest långsamma modem så det är inte helt lätt
Men visst Gossen Ruda är det kålfjärilslarver var ute och googlade på ditt tips och det stämmer. Vad gör jag nu för att bli av med dessa rackare och vad går de på mer för växter
Gossen Ruda
20-09-2007, 19:11
Främst äter dom på olika korsblommiga växter, i synnerhet kål. Det är väl handplockning som gäller. Visst drabbas dom av parasitsteklar men först när dom ätit sig stora.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.