Full version: Gubben i lådan
aanderss
Vem skrev gubben i lådan? var de hasse och tage eller var de månne povel ramel. jag vet inte alls vem som skrev den
Alba
Är det Carl.Gustav Lindstedts sketch du menar ?
aanderss
nä jag menar den
de var en gång en gubbe som bodde i en lådda med sina drängar bådda
Siska
de voro ute hela daggen tills de fingo ont i maggen
aanderss
den är bra den dialogen
Siska
ja jättebra....skönt med en egen kuppe rolleyes.gif
Fizzgigg
Jag vet att det var Ljung och Alfredsson som gjorde den, och jag har för mig att det var i Knäpp Upp-revyn. Men vem som har skrivit den vet jag inte.
aanderss
CITAT (Fizzgigg @ 19-09-2007, 20:49) *
Jag vet att det var Ljung och Alfredsson som gjorde den, och jag har för mig att det var i Knäpp Upp-revyn. Men vem som har skrivit den vet jag inte.

om de är i knäpp upp då är de nog povel ramel
mamamaggan
Har sökt litet på nätet och på ett ställe står det att det var i " Karl Gerhards jubelturné " som den framfördes. Då tror iaf jag att det är Hasse å Tage som skrivit den .
aanderss
CITAT (mamamaggan @ 19-09-2007, 21:24) *
Har sökt litet på nätet och på ett ställe står det att det var i " Karl Gerhards jubelturné " som den framfördes. Då tror iaf jag att det är Hasse å Tage som skrivit den .

ja de är de kanske

den är lika bra varje gång man hör den
mamamaggan
CITAT (aanderss @ 19-09-2007, 21:26) *
ja de är de kanske

den är lika bra varje gång man hör den

Visst är den bra , som så mycket annat de gjort. Och det mesta är lika aktuellt i dag som då.
aanderss
oja de är de värkligen
ringaren är med bra den med pastor jansson
Kathy

Här finns en nyare variant på "Guben i låddan"; Carlsson & Bildt (Robert Gustafsson och Bosse Parnevik)
aanderss
CITAT (Kathy @ 20-09-2007, 00:08) *
Här finns en nyare variant på "Guben i låddan"; Carlsson & Bildt (Robert Gustafsson och Bosse Parnevik)

mm tack skall kolla de var länge sedan jag såg den
aanderss
tycker orginalet nästan är bättre
aanderss
CITAT (Kathy @ 20-09-2007, 00:08) *

fan vad den är bra
gladepetter
Den är skriven av Hasse A och Martin Ljung. Den framfördes i en Karl Gerhard revy kring -61..om jag inte är ute och cyklar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon